Linktree na Instagramu: Výhody, nevýhody a alternativy

4. 5. 2021
Marketing Přečteno 11693 x

Firemní Instagram je zbraň, která vám pomůže získat zákazníky a vystřelit prodeje. Jedním z oblíbených nástrojů na Instagramu je linktree, který umožňuje vkládat odkazy. V dnešním článku vám ale prozradíme, že možná není tak skvělý, jak jste si mysleli, a představíme vám jeho alternativu. A nakonec vám ukážeme, jak se obejít i bez něj!

 

Instagram linktree

Co je linktree?

Jakkoli můžeme Instagram milovat, musíme přiznat, že má jednu hlavní nevýhodu: Nedovoluje přidávat odkazy. Link sice můžete přidat do textu v popisu obrázku, uživatelé na něj ale nemůžou kliknout – a nemůžou ho dokonce ani zkopírovat. Instagram vám dovolí umístit jen jeden odkaz, a to do popisu profilu (neboli do bia). Co ale dělat, když potřebujete odkazovat na několik různých stránek?

Právě tento problém na Instagramu řeší linktree. Jedná se totiž o automaticky vytvořenou landing page, na kterou vede právě ten jeden odkaz ve vašem biu. Na tuto landing page pak umístíte odkazy na jednotlivé webové stránky.

V praxi linktree na Instagramu může vypadat třeba takhle:

 

Linktree vám umožní přidávat na Instagram odkazy.

linktree na profilu Red Bullu

 

Výhody linktree

Hlavní výhodou instagramového linktree je, že vám umožní nasměrovat uživatele na váš web, i pokud provozujete více stránek najednou. Nemusíte složitě přemýšlet, který z odkazů umístit do bia nebo jak fanouškům říct, kde vás najdou.

Linktree má obrovskou výhodu i v jednoduchosti nastavení. Stačí si otevřít webovou stránku poskytovatele, u kterého si chcete linktree založit (o těch si povíme o něco později) a postupujete podle návodu, který má uvedený na stránkách. Rozcestník odkazů tak na svém instagramovém profilu vytvoříte během pár desítek minut.

Základní verze linktree je navíc u většiny poskytovatelů zdarma. Pokud tedy máte na akvizici zákazníků omezené prostředky, jistě tuto možnost uvítáte.

Tip: Přečtěte si, jak spočítat ideální hodnotu akvizice.

 

Nevýhody linktree

Nevýhodou linktree může být jeho předdefinovaný vzhled. Pokud na něj chcete umístit více odkazů naráz, uživatelé se v něm brzy začnou ztrácet. Příliš se proto nehodí k odkazování na jednotlivé články na blogu. V základní (free) verzi navíc linktree nemůžete obrandovat – pokud do rozcestníku chcete vložit vlastní obrázek, logo nebo firemní barvy, musíte si připlatit.

Další nevýhodou je, že linktree představuje složitější cestu na váš web. Pokud v popisu profilu používáte obyčejný odkaz, uživatelé se na vaši stránku dostanou jediným kliknutím. V případě linktree ale nejdřív musí kliknout na rozcestník a pak ještě na konkrétní odkaz. To cestu zkomplikuje a prodlouží a na web se ve výsledku prokliká méně uživatelů.

Pokud se vyžíváte v číslech a analytice, zklame vás linktree i v tomto ohledu. Odkaz na web totiž nevede přímo z vašeho profilu, tudíž ho Google nepřičte Instagramu a vy nemůžete účinně nastavit retargeting. Omezené možnosti analytiky vám u linktree zkomplikují vyhodnocování úspěchu na sociálních sítích.

 

Nespoléhejte jen na Linktr.ee: Existují další podobné nástroje

Ať už má linktree jakékoli nevýhody, kladné stránky jeho používání stále pro spoustu firem převažují. Proto se tento nástroj těší veliké oblibě a vzniká v různých variantách od různých poskytovatelů. Nejpopulárnější je Linktr.ee, existuje ale také například Lnk.bio nebo ContactInBio.

Za zmínku ale stojí především Linkin.bio, o němž si povíme něco víc. Funguje totiž na rozdílném principu.

 

Linkin.bio

Oproti klasickým linktree službám nevypadá Linkin.bio jako sloupec s odkazy. Když na něj kliknete, načte se vám znovu daný instagramový profil – s tím rozdílem, že na jednotlivé fotky můžete kliknout a otevřít tak odkazy, s nimiž jsou propojené. V praxi to vypadá třeba tak, že kliknete na fotku s buldokem a otevře se vám článek o buldocích.

 

Linktree na Instagramu myTimi
 

rozcestník odkazů na profilu myTimi

 

Funguje to jednoduše. Při přidávání fotky na Instagram k ní připojíte odkaz… a je to. Linkin.bio se pak sám aktualizuje a vy s ním nemáte žádné další starosti.

Tato služba se vyplatí hlavně ve dvou případech:

 

  • Pokud často přidáváte posty spojené s různými blogovými články.
  • Pokud jste influencer, který má hodně spoluprací a chce jednotlivé fotky propojit se stránkami daných partnerů.

 

Linkin.bio je možné vytvořit zdarma.

 

Pro co se rozhodnout?

Nevíte, kterou z variant si vybrat? Usnadníme vám to.

 

  • Pokud spravujete několik různých webů, využijte Linktr.ee.
  • Pokud chcete, aby každá fotka vedla na jinou URL, využijte Linkin.bio.
  • Pokud chcete výhody linktree, ale vadí vám jeho nevýhody, vytvořte si vlastní landing page.

 

Vlastní instagramová landing page

Rozcestník odkazů si můžete vytvořit i sami bez linktree. Jak?

 

  1. Vytvořte samostatnou landing page na svém webu.
  2. Vytvořte ikonky pro odkazy (třeba v Canvě nebo Figmě).
  3. Ikonky umístěte na danou landing page a přidejte na ně odkazy na příslušné stránky.
  4. Odkaz na landing page vložte do popisu profilu.

 

Vaše instagramová landing page pak může vypadat třeba takhle:

 

Obejít se můžete i bez linktree.

 

Získáte tak všechny výhody linktree, aniž by vás omezovaly jeho nevýhody. Vytvoříte si jakýkoli design budete chtít a analytickými nástroji přesně změříte, kolik lidí se kudy proklikává.

 

Se sociálními sítěmi vám pomůžeme

Chcete vylepšit své sociální sítě, ale nevíte jak? Nebo vás to prostě jen nebaví či nemáte čas? Obraťte se na nás. Pomůžeme vám se správou sociálních sítí a navrhneme řešení, které je pro vás nejefektivnější. Stačí nás kontaktovat a domluvit si konzultaci zdarma.

 

Zlepšete svoji akvizici ještě dnes

Zpráva


Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
deloitte

Mohlo by vás zajímat

Marketing
Display reklama od A do Z: Vytvořte reklamu, která přinese prodeje
Chcete si přečíst co se stalo nového ve světě nebo najít recept na nedělní oběd, ale místo toho vaši pozornost upoutají barevné animované bannery neboli display reklama. Skvělý nástroj online marketingu, jenž může oslovit i uživatele, kteří o váš produkt zatím neprojevili zájem. Přečtěte si, jak vytvořit display reklamu, která přinese prodeje.
Marketing
Co je marketingové ROI a jak ho můžete zlepšit?
Marketing a ROI – co to je a jak jej určíte? Jak vytěžíte z marketingových kanálů naprosté maximum? Přemýšlejte jako investor. Přečtěte si, jak vybírat ty nejefektivnější kanály, optimalizovat rozpočet a dosáhnout skutečných výsledků. Poradíme vám postupy pro maximalizaci vašeho marketingového ROI ověřené dlouholetou praxí.
Marketing
Od nápadu k realizaci: Jak sestavit úspěšnou marketingovou strategii pro e-shop ve 4 krocích?
Jak vytvořit úspěšný a výdělečný internetový obchod, který osloví to správně publikum pomocí sociálních sítích, obsahu, SEO, PPC reklam nebo jiných online kanálů? Za úspěchem stojí správně stanovená digitální marketingová strategie. Zjistěte, jak ji sestavit ve 4 krocích a na co si dát při tvorbě pozor.
Marketing
Praktický průvodce Google Search Console pro majitele firem
Trápí vás nízká návštěvnost vašeho webu? Nástroj Google Search Console vám umožní zjistit, co brání dalšímu růstu, a nabídne konkrétní kroky k nápravě. Na následujících řádcích se dočtete, jak s tímto nástrojem získáte lepší viditelnost ve vyhledávání, vylepšíte technické parametry svého webu, a především na něj přivedete více zákazníků.

Napište mi, s čím potřebujete pomoci,
a pojďme se sejít

Těšte se na výhody

fajfka
Perspektiva majitele firmy
fajfka

60+ odborníků pod jednou střechou

fajfka
myTimi už využívá více než 327 zákazníků
Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Jan Skovajsa
Jan Skovajsa
zakladatel, CEO
a zároveň jeden z investorů myTimi
© myTimi s.r.o. 2025