Inspirace  |  Přečteno 80 x
Proč ty nejpopulárnější hashtagy nejsou vždy ty nejlepší?

Co je hashtag a od jakého okamžiku vládne světu? Hashtagy nejsou spojené pouze se zábavou a určitým typem komunikace, mají také vysoce funkční vlastnost. Jak využít v marketingu hashtagy na instagramu a dalších sociálních sítích? A v neposlední řadě, jaké jsou nejpopulárnější hashtagy?

 

 

Od kdy hashtagy k fotce vládnou světu? 

Co je hashtag? Jedná se o slovo či víceslovná spojení označená znakem „#“ (tzv. mřížka, plůtek či hash). Jedná se vlastně o klíčové slovo, kdy chcete označit články, dokumenty či jejich části. V dnešním světě patří hashtagy k fotce i videu a to především na sociálních sítích jako je Instagram, Facebook, Twitter, LinkedIn či TikTok. 

Svůj prapůvod mají hashtagy v programování, pomalu se ovšem začaly stávat neodmyslitelnou součástí sociálních sítí. V roce 2007 ale navrhl Chris Messina užívat ve tweetech hashtag pro označení skupin nebo komunit, značek a témat. Od Twitteru pak stačilo jen málo k jejich přesunu i na další sociální sítě, kde pomocí indexování obsahu pomáhají uspořádat obrovský tok dat. Pro uživatele je lehké vyhledávat napříč tématy díky vláknu konverzací a zájmovým komunitám.

 

Hashtagy na instagramu a jiných sociálních sítích 

Věděli jste, že hashtag se používá již na více než 20 celosvětově známých sociálních sítích? Mezi nimi jsou sítě Twitter, Facebook, Flickr, Identi.ca, Instagram, Kickstarter, LinkedIn, Orkut, Pinterest, Tumblr, Vkontakte.ru nebo YouTube.

I přesto, že většina uživatelů sociálních sítí má hashtagy spojené se zábavou a typem komunikace, jedná se v první řadě zejména o nástroj ke shromažďování informací k určité události či tématu. Prvním takovým okamžikem se stal lesní požár v San Diegu v roce 2007. Nate Ritter pod označením #sandiegofire oznamoval aktualizace související s katastrofou. 

Hashtagy už se staly tak masově používanými, že jsou dokonce již tradiční součástí volebních kampaní.

 

Jak využít hashtagy na insta (i jinde) v marketingu?

Lze využít #hashtag v marketingu? Ano, zcela jistě! Mnohé velké společnosti i malé rodinné lokální firmy mají své unikátní hashtagy a v komunikaci je hojně používají. Vymyslet si svoji podobu hashtagu, kterou budou používat lidé, kteří se budou vaším produktem či návštěvou prodejny chlubit, je k nezaplacení. Pokud s unikátním hashtagem chcete prorazit do světa, držte se základních pravidel. Zvolte hashtag:

  1. doposud nepoužívaný,
  2. krátký,
  3. výstižný,
  4. bez diakritiky
  5. ideálně jednoslovný (pokud nelze, pak použijte v každém novém slově na začátku velké písmeno #NaZacatkuVelke)

 

Hashtagy na instagramu a jinde pomáhají firmám vzrůst na popularitě. K firmám se mohou zákazníci dostat v okamžiku, kdy hledají podobně označený kontext či obsah

 

Jak hashtag využít k marketingu

Hashtagy na instagram, hashtagy k fotce, videu i textu se nezačaly objevovat jen tak. Jedná se totiž o úžasný marketingový nástroj, díky kterému lze najít odpověď na otázku, jak získat zákazníky.
 
V online marketingu bývají využívány velmi často společně s doprovodnými copy texty, a to z jednoduchého důvodu: jedná se o ideální způsob interakce se zákazníky a snazší dohledatelnost v rámci daného tématu či události. 

10 užitečných tipů, jak na copywriting jsme vám v minulosti již představili. Jaké hashtagy ale zvolit?

 

Kde hashtagy hledat? Využijte nástrojů a generátorů #!

Pokud s hashtagy začínáte nebo vám dochází inspirace, není nic jednoduššího než do vyhledávače zadat slovní spojení instagram hashtagy, případně hashtagy pro sociální sítě. Netušíte, který hashtag by byl vhodný? Pak vám myTimi představuje tři skvělé nástroje.

 

  1. RiteTag: tato stránka vám navrhne hashtag pro texty i obrázky v návaznosti na současné trendy. 
  2. All hashtag: tato stránka vám vygeneruje na základě vyhledávaného slova nejlepší hashtagy. 
  3. TagsFinder: tato stránka vám vygeneruje na základě vyhledávaného slova v dané zemi nejlepší hashtagy. 

 

Co se stane, když do All hashtags zadáme například slovo hashtag? Stránka doporučí 30 nejlepších:

#hashtag #hashtags #hashtagsgen #Hashtags4Likes #hashtaggedapp #hashtagsemportugues #hashtagsfordays #hashtagsforlikes #hashtagANH #hashtagwhore #hashtagtical #hashtagoverload #hashtagi #hashtagforlikes #HashTagPost #hashtagflorida #hashtageverything #hashtaghashtag #hashtagqueen #hashtagpuertorico #HashTagsForLikesApp #hashtagpr #hashtagking #HashTagAbuse #HashtagCrazy #hashtagging #hashtagpixiecuts #hashtagpaleo #hashtaglover #hashtagsbaba

A co vyhledá TagsFinder pro Českou republiku, pokud zadáme například hashtag “cesko”? Stránka doporučí ty nejlepší:

#cesko #fotimecesko #zazitcesko #milujemecesko #poznavamecesko #poznejcesko #poznavejcesko #ceskopis #ceskoslovenskyvlcak #ceskoslovensko #ceskojekrasne #krasnocesko #velkocesko #mameradicesko #cestujemcesko #rozbehamecesko #ceskosaskesvycarsko #ceskolipsko #poznavamcesko #krasnecesko #zlepsemecesko #100letceskoslovenska #fotimcesko #uklidmecesko #ceskojede #fitnesscesko #milujucesko #forbescesko #zerowastecesko #ceskoslovenskyples

 

Vytváření hashtagů nikdy nebylo jednodušší, co myslíte?

 

Jaké jsou nejpopulárnější hashtagy

Je vhodné vždy použít ty nejpopulárnější hashtagy? Každý den se na Instagramu objeví zhruba 100 milionů nových fotografií. Obsah s hashtagem (ať už v popisku či komentářích) dle analýz diváky více zaujmou. Máme pro vás pár rad, jak se fotografie s hashtagem dostane až k potenciálnímu zákazníkovi.

 

  1. Množství není podstatné: nemusíte použít největší množství hashtagů, většina nejlepších značek používá u příspěvku méně než 8 hashtagů.
  2. Soustřeďte se spíše na kvalitu: naopak je důležité si dát práci s vytvářením hashtagů. Zamyslete se, než ho použijete. Příliš konkrétní hashtagy se ztratí v záplavě dalších příspěvků a navíc nepomohou divákovi vyhledat relevantní obsah. 
  3. Využívejte nástrojů, ale hleďte na data: využijte některý z výše zmíněných nástrojů a zjistěte, jaké existují nejpopulárnější hashtagy. Zamyslete se nad jejich relevantností a po nějaké době analyzujte úspěšnost příspěvků a hashtagů. 

 

Co vám tedy v myTimi radíme? Hashtagy nepodceňujte, pečlivě je vybírejte, analyzujte a sledujte, co je zrovna populární. 
 

Získejte virtuálního
asistenta ještě dnes

Jak si přejete využít svých
300 Kč zdarma?

Napište nám a my se
vám obratem ozveme.
4.9 hodnocení
4.9 hodnocení

Mohlo by vás zajímat

Všechny články >
Timi photo
Jan Skovajsa
CEO
zakladatel, CEO a zároveň jeden z investorů myTimi

Napište mi, s čím potřebujete pomoci, a pojďme se sejít

Zpráva
4.9 hodnocení

Těšte se na výhody

fajfka
300 Kč zdarma na vaše první úkoly
fajfka
200 Kč za každé doporučení přátelům
fajfka
Přehled o všech úkolech
fajfka
Lépe vás poznáme a úkoly splníme rychleji
Abyste mohli používat myTimi naplno, prosím, potvrďte souhlas s našimi pravidly soukromí. Více informací: zdeSouhlasím