Marketing  |  Přečteno 3059 x
12. 12. 2019
Copywriting jako skvělý nástroj podpory prodeje!

Copywriting neboli tvorba reklamních a marketingových textů může být skvělým nástrojem podpory prodeje vašeho výrobku či nabízené služby. Ale jen v okamžiku, kdy se dělá správně. Začněme jednoduše. Kdo je copywriter, proč ho mít a na co se soustředit při psaní článků?

Je copywriting sprosté slovo?

Když se řekne copywriting, vstávají vám vlasy hrůzou na hlavě? Nebo naopak toto slovo slyšíte poprvé? Mnoho lidí má jen malé ponětí o jeho významu a benefitech psaní článků tohoto typu.

Pojďme se podívat na to, co je to copywriting. Kdy a komu může pomoci? Na co si dát, vedle dezinformačních textů, pozor?

 

Texty, které pomáhají prodávat

Copywriting je tvorba reklamních a marketingových textů. Této formy podpory prodeje výrobků a služeb využívá celá řada menších i středních podnikatelů, živnostníků, ale také největších korporací. S počátkem internetového prostředí vznikla potřeba psát webové texty.

Domníváte se, že pro tvorbu marketingových a reklamních textů, tedy copywriting, není potřeba nikoho najímat a vše zvládnete sami? Nejde jen o to stránku zaplnit, ale využít ji k marketingu a prodeji. Za každým jedním slovem na papíru (nebo webové stránce) se skrývá často neproměněná možnost toho, jak zvýšit vlastní prodeje a sehnat obchod (kontakty).

 

Co copywriter dělá?

Rozhodně si pod termínem copywriter nepředstavujte blogera. Práce copywritera by se neměla podceňovat, začíná totiž u samotného zrodu vašeho internetového obchodu.

Jakto? Copywriter by měl přijít na scénu už při samotném počátku internetového podnikání a tvorbě webových stránek, zejména při vymýšlení katalogů a návrhů sloganů či názvů. Kde všude bychom si měli klást otázku, jak delegovat práci a co všechno vlastně patří k povinnostem copywritera?

 

  • Píše texty reklam.
  • Tvoří texty při vzniku webových stránek a udržuje je v provozu.
  • Vymýšlí články v podobě tiskových zpráv a PR článků.
  • Píše katalogy.
  • Navrhuje slogany a názvy.
  • Bere v úvahu SEO, tedy optimalizaci pro vyhledávače.

 

Proč mít svého copywritera a jak najít toho dobrého

Svého copywritera by měl mít každý, kdo se věnuje internetovému podnikání. Za každým internetovým článkem či jiným webovým obsahem by měla být tvrdá práce copywritera. Ten vytváří texty, které se zdají být čtenářům čistě informativní a přinášejí jim užitek, přičemž mají také marketingový charakter a podporují prodej výrobku či služby.

Začínáte mít pocit, že by se vám práce copywritera hodila, ale nevíte, na co si dát pozor?

 

  • Copywriter musí ovládat základy SEO, jinak se váš obsah ve změti internetových článků ztratí.
  • Text musí být gramaticky bezchybný.
  • Důležitá je také stylistika, estetika. Odlišné formátování (zarovnání, odsazení, řádkování, odrážky) či styly textu nedělají dobrý dojem.
  • Copywriter musí čerpat z důvěryhodných zdrojů a kriticky myslet, jeho články by měly být čtivé i přesvědčivé.
  • Pamatujte, že copywriting není kopírování článku z jiného webu.

 

Jak copywritingem pomáháme v praxi?

Kvalitní obsah byl jedním z důležitých faktorů úspěchu při budování brand awareness společnosti Algotech. Jde o dlouhodobý proces, během kterého fanouškům dodáváme obsah, který je co nejvíce zaujme. V případě Algotechu to přineslo neuvěřitelné výsledky – během tří měsíců práce vzrostl dosah příspěvků na sociálních sítích z původních necelých 4 000 uživatelů na 75 000

 

Copywriting a analýza klíčových slov? Co by myTimi nedokázal!

Virtuální asistent myTimi pomáhá spokojeným zákazníkům s marketingem hned v několika oblastech. Práci copywritera totiž provází několik dalších činností.

 

 

Spravujeme stovky profilů na sociálních sítích, tvoříme texty pro klienty a upravujeme jejich články. Outsourcing marketingu jim šetří tisíce hodin a mnoho peněz.

Chcete i vy hodit starosti za hlavu, šetřit čas i peníze a podpořit prodeje?

Zlepšete svoji akvizici
ještě dnes

Jak si přejete využít svých
300 Kč zdarma?

Napište nám a my se
vám obratem ozveme.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení
4.9 hodnocení
Exkluzivní tipy jen pro vás
Přihlaste se k odběru newsletteru a získejte přístup k exkluzivním tipům a novinkám, které na blogu nenajdete.
  • Každou neděli vám pošleme tip z oblasti marketingu, podnikání nebo osobního rozvoje.
  • Každý druhý čtvrtek vás upozorníme na nejzajímavější články na blogu.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Byl jste úspěšně přihlášen k odběru
Gratulujeme, nyní odebíráte novinky z myTimi.
icon

Mohlo by vás zajímat

Všechny články >
Timi photo
Jan Skovajsa
CEO
zakladatel, CEO a zároveň jeden z investorů myTimi

Napište mi, s čím potřebujete pomoci, a pojďme se sejít

Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení

Těšte se na výhody

fajfka
Jste nespokojení? Neplatíte
fajfka
myTimi už využívá více než 9 679 zákazníků
fajfka
Platíte za výsledky a vždy dopředu víte kolik
fajfka
Na projekty nahlížíme z perspektivy majitele firmy