Zákaznický servis  |  Zákaznický servis  |  Přečteno 1373 x

Společnosti Alkohol.cz jsme ušetřili 52 % mzdových nákladů

Dobrý pití z celýho světa – Alkohol.cz je největší e-shop s alkoholickými nápoji v České republice se sídlem v Praze. Zajišťuje zákazníkům jak standardní, tak expresní doručení ve spolupráci se společnostmi jako Liftago nebo Messenger. Za dobu svého působení svým zákazníkům dodal miliony lahví a v současnosti na eshopu nabízí několik tisíc produktů z různých kategorií.

Co pro Alkohol.cz děláme?

Na konci roku 2021 jsme převzali agendu zákaznické podpory e-shopu (e-maily, telefony a livechat). Od té doby kromě komunikace se zákazníky průběžně upozorňujeme na procesy, které by mohly fungovat lépe. Zároveň jsme společnosti umožnili změnit sídlo expedičního skladu a dostávat informace o zboží k zákazníkům v mimořádně hektickém vánočním období. Pomáháme komunikaci zrychlit a zefektivnit na úroveň, kdy požadavky zákazníků dořešíme ještě ten den ve více než 90 % případů. Zákazníkům radíme s výběrem produktů, které jim budou vyhovovat, a řešíme objednávky tak, aby na obou stranách došlo k maximální možné spokojenosti. 

 

Delegace každodenní komunikace se zákazníky

Předání rutinních úkolů do rukou myTimi umožnilo společnosti Alkohol.cz zaměřit se na své vnitřní procesy a flexibilněji se přizpůsobit stále se měnícímu prostředí e-shopů 21. století. Její management tak má čas se blíže věnovat kvalitě a rychlosti dodávaného zboží a služeb – timíci se na něj obrací pouze v případech, které si skutečně vyžadují jeho pozornost.

Ve valné většině případů sami komunikují se zákazníky, na což se díky zkušenostem s jinými stávajícími klienty myTimi adaptují mimořádně rychle a profesionálně. Díky těmto zkušenostem jsou naši Quality Assurance Managers schopni identifikovat slabé i silné stránky stávajících systémů a pomoci klientovi, aby rostl s námi. Protože kvalitní zákaznická podpora je základ klientské spokojenosti.
 


Vánoční sezóna 2021 s myTimi

V rámci našich služeb pro Alkohol.cz sledujeme ukazatele, které jsou směrodatné pro spolupráci s klientem. Agendu zákaznické podpory jsme převzali na konci listopadu 2021, kdy Alkohol prožíval začátek vánoční sezóny, která je každoročně náročnější než standardní provoz. Na e-shop denně v průměru přicházelo více než 1500 objednávek, které bylo třeba odbavit. Zatímco se zaměstnanci na expedičním oddělení soustředili na expedici, tým myTimi odbavil až 500 požadavků, ať už telefonických nebo e-mailových. Tím jsme navýšili klientovy kapacity a umožnili jsme mu vánoční sezónu efektivněji zvládnout. 

Za prosinec se průměrná cena našich služeb dostala na 32 Kč za zodpovězený požadavek, do čehož spadá kromě samotného odpovídání na e-maily a hovory také kontrola kvality a projektový management. 

 

Zkvalitňování služeb v období nižší intenzity komunikace se zákazníky

Po Vánocích nastává doba odříkání a to Alkohol.cz pocítí snížením množství přijatých objednávek. Proto jsme tuto příležitost využili k sebereflexi:

  • Které procesy fungují optimálně a které potřebují změnit?
  • Jak efektivní je naše práce?
  • Jak spokojeni jsou zákazníci s rychlostí naší práce?
  • Jaké kroky můžeme podniknout, abychom klientovi přinesli další přidanou hodnotu?


Při pohledu na leden a únor můžeme výsledky naší práce vidět jasně. Náklad klienta na odpověď poklesl ze 32 Kč na 30 Kč. V lednu jsme vyřešili první nebo druhou zprávou 60 % dotazů zákazníků, v únoru už 66 %. Procento dotazů zodpovězených v den přijetí se také zvýšilo z lednových 80 % na únorových 90 %. Můžeme tak s čistým svědomím říci, že vylepšování interních procesů je důležitou součástí každé úspěšné firmy a i to je služba, kterou klientům v rámci balíčku poskytujeme.


Stejné množství práce za méně peněz

V neposlední řadě pro Alkohol.cz představujeme levnější variantu oproti vlastnímu zaměstnanci zákaznické podpory. Společnost platí skutečně odpracovaný čas, který se mimo sezónu na 8 hodin práce nedostane.

 

Časový úsek Počet požadavků Reálně odpracovaný čas* myTimi Full-time zaměstnanec**
Den 60 4 hodiny 1600 Kč 2272 Kč
Měsíc 900  60 hodin 24 000 Kč 50 000 Kč
Rok 7200 720 hodin 288 000 Kč 600 000 Kč

*Na základě průměrného trvání jednoho požadavku – 6 minut. 
**Průměrný denní náklad na zaměstnance při 22 pracovních dnech v měsíci

 

Full-time zaměstnanec by Alkohol.cz ročně na mzdových nákladech stál 600 tisíc korun. Díky nám z této částky ušetří 312 tisíc korun, neboli 52 % nákladů. Máte zájem o podobnou službu? Neváhejte nás kontaktovat.
 

 

Zlepšete svoji akvizici
ještě dnes

Jak si přejete využít svých
300 Kč zdarma?

Napište nám a my se
vám obratem ozveme.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení
4.9 hodnocení

Mohlo by vás zajímat

Všechny články >
Timi photo
Jan Skovajsa
CEO
zakladatel, CEO a zároveň jeden z investorů myTimi

Ozveme se vám do 24 hodin

Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení

Těšte se na výhody

fajfka
Víme, jak růst
fajfka
myTimi už využívá více než 9 679 zákazníků
fajfka
Platíte za výsledky a vždy dopředu víte kolik
fajfka
Na projekty nahlížíme z perspektivy majitele firmy