Marketing  |  Přečteno 2453 x
1. 8. 2022

Tvorba webu: S jakou cenou byste měli počítat?

Potřebujete nový web, ale nemáte tušení, kolik taková služba stojí? Nevíte, na koho se s tvorbou webu obrátit a co od toho očekávat? Shrnuli jsme pro vás nejdůležitější informace. Přečtěte si, co všechno se za tvorbou webu skrývá a s jakou cenou počítat. Ukážeme vám i nástroje pro tvorbu webu, ve kterých si můžete vytvořit vlastní webovou stránku. 

banner

Proč chcete nový web? 

Komu zadat tvorbu webu? To záleží na tom, co od něj očekáváte. Za jakým účelem ho chcete vytvořit? Bude sloužit pouze jako prezentace vašich služeb, nebo přes něj chcete prodávat? Potřebujete nějaké interní systémy? Chcete speciální funkce, nebo vám stačí úplný základ? Jak chcete, aby se na váš web uživatelé dostávali? To jsou otázky, na které je potřeba si odpovědět. Když víte, co od webu očekáváte a jaký je váš cíl, snadněji se rozhodnete, na koho se obrátit, a uděláte si představu o ceně. 

Tip: Zjistěte, jak si váš web vede v porovnání s konkurencí.

 

Kolik stojí tvorba webu? 

Cena za tvorbu webu se odvíjí nejen od náročnosti, ale i od zkušeností daného člověka. Cena webu se také liší podle toho, kdo vám web tvoří. Od freelancera dostanete jinou cenu než od agentury. Kolik zaplatíte za tvorbu webu na míru? 

 

Freelancer  

Freelanceři nebo malé agentury vám většinou vytvoří web pomocí šablony na nějaké platformě jako je Wix, WordPress a podobně. Díky tomu jim vytvoření webové stránky zabere jen několik dnů, maximálně týdnů. Bohužel ale často zapomínají na to, za jakým účelem web tvoří. Služby jako je SEO, rychlost načítání webu a poutavý text, což určuje, zda bude web úspěšný, už se do budgetu mnohdy nevejdou. Za web zaplatíte obvykle do 20 000 Kč.  

 

Středně velká agentura 

Za web od středně velkých agentur zaplatíte více, cena se může vyšplhat až do statisíců korun. Počítat ale můžete s vytvořením strategie, podle které se váš web bude tvořit, abyste dosáhli požadovaných cílů. Součástí by měla být analýza klíčových slov a celkově důraz na SEO, aby byl váš web nejen uživatelsky přívětivý, ale i dobře vyhledatelný.  

 

Specializovaná agentura 

Specializovaná agentura vám nabídne vysokou úroveň webdesignu a programátorských znalostí. Skvěle uchopí celý proces tvorby webu včetně propracované optimalizace pro vyhledávače a webové grafiky. Při tvorbě bude myslet především na cílovou skupinu, kterou by měl web zaujmout, a implementuje do webu všechny potřebné funkce a systémy. Taková služba vás bude stát v řádech statisíců až milionů korun

 

Jak si vytvořit web svépomocí? 

Pokud má váš web plnit pouze funkci vizitky, můžete si ho jednoduše vytvořit sami. Ukážeme vám, jak na to. 

 

1. Než začnete 

Než s tvorbou webové stránky začnete, promyslete několik věcí. 

  • Proč web tvoříte? 
  • Co je cílem webu? 
  • Jaká je vaše cílová skupina – jak přemýšlí a jak ji zaujmete? 
  • Jak by měl váš web vypadat (grafický design)? 
  • Co bude web obsahovat (fotogalerie, blog, reference atp.)? 

 

2. Doména a webhosting 

Prvním krokem je vymyslet doménu. To je název (adresa) vaší webové stránky. Doménu je potřeba zaregistrovat u některého z poskytovatelů jako je například Wedos, OneBit a další. Následujícím krokem je webhosting, díky kterému budou moct být vaše stránky online. Většina poskytovatelů domén nabízí i webhosting

 

3. Redakční systém  

Pravděpodobně nemáte zkušenosti v oblasti programování a pro tvorbu jednoduchého webu pro vás bude nejsnazší použít nějaký online nástroj, který vás tvorbou provede. Na trhu jich najdete více, tady jsou 4 nejlepší programy pro tvorbu webu. 

 

Webnode 

Nabízí přes 100 šablon, které můžete snadno upravovat. Jedná se o jeden z nejjednodušších nástrojů pro tvorbu webu. Nabízí různé cenové tarify, výhodou je česká zákaznická podpora. 

 

WordPress 

Tvorba webu ve WordPressu se moc neliší. Můžete vybírat z obrovského množstvím šablon. Doporučí vám i pluginy, které jednoduše nainstalujete a pomůžou vám například optimalizovat web pro vyhledávače.  

 

MioWeb 

Tahle česká platforma pro tvorbu webu stojí na redakčním systému WordPress. Má ale řadu dalších funkcí a oproti ostatním i vyšší cenu. 

 

Shoptet 

Česká platforma pro tvorbu e-shopů, která má skvělou a rychlou podporu. Je velmi intuitivní a jednoduché a nabízí několik šablon a doplňků. 

 

4. Vzhled webu 

Nástroj pro tvorbu webu jste vybrali, teď je na řadě design. I když si vyberete šablonu, kterou budete pouze upravovat, u většiny z nich můžete měnit barvy, fonty písma a mnoho dalšího. Barvy mají vliv na lidskou psychiku a vyvolávají různé emoce. Zelená barva je například spjatá s přírodou a navozuje pocit klidu. Celkový design vašich webových stránek by měl být v souladu s vaší značkou. 

 

5. Textace webu 

Texty by měly zaujmout vaši cílovou skupinu. Je to jediný způsob, jak svým zákazníkům sdělit kdo jste a proč by měli nakoupit zrovna u vás. Vytvořte si své unikátní prodejní argumenty a správně je odprezentujte návštěvníkům vašeho webu. Hodit se vám bude i analýza klíčových slov, díky ní totiž zjistíte, jaká slova se v souvislosti s vaším oborem vyhledávají. Použijte je v textech a váš web se bude líbit i vyhledávačům. Jednoduché a pochopitelné texty pro zákazníky i vyhledávače jsou nezbytné pro kvalitní web. V myTimi se specializujeme na psaní čtivých a prodejních textů, které osloví ty správné lidi. Budeme komunikovat řečí vaší cílové skupiny a získáte více zákazníků. Neváhejte se na nás obrátit

 

Vytvoříme vám web na míru 

Netrapte se s tvorbou webu a raději se obraťte na odborníky. V myTimi tvoříme funkční, kvalitní a moderní weby přímo na míru. Naši SEO specialisté vytvoří důkladnou SEO analýzu, abychom váš web dostali na první příčky ve vyhledávání. Ozvěte se pro nezávaznou nabídku. 

 

 

Zlepšete svoji akvizici
ještě dnes

Napište nám a my se vám obratem ozveme.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení
4.9 hodnocení
Exkluzivní tipy jen pro vás
Přihlaste se k odběru newsletteru a získejte přístup k exkluzivním tipům a novinkám, které na blogu nenajdete.
  • Každou neděli vám pošleme tip z oblasti marketingu, podnikání nebo osobního rozvoje.
  • Každý druhý čtvrtek vás upozorníme na nejzajímavější články na blogu.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Byl jste úspěšně přihlášen k odběru
Gratulujeme, nyní odebíráte novinky z myTimi.
icon

Mohlo by vás zajímat

Všechny články >
Timi photo
Jan Skovajsa
CEO
zakladatel, CEO a zároveň jeden z investorů myTimi

Ozveme se vám do 24 hodin

Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení

Těšte se na výhody

fajfka
Víme, jak růst
fajfka
myTimi už využívá více než 9 679 zákazníků
fajfka
Platíte za výsledky a vždy dopředu víte kolik
fajfka
Na projekty nahlížíme z perspektivy majitele firmy