VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY
společnosti myTimi s.r.o., IČO 05899320, sídlem
Pobřežní 394/12, Karlín, 186 00 Praha 8, sp. zn. C 272499 vedená u
Městského soudu v Praze (dále jen „Provozovatel“), pro poskytování služeb
myTimi (dále jen „VOP“).
1.
ÚVODNÍ USTANOVENÍ
1.1
Provozovatel spravuje a provozuje
prostřednictvím webové stránky www.myTimi.cz, mobilní aplikaci myTimi, SMS,
emailu a aplikace Facebook Messenger službu (dále jen „myTimi“).
1.2
VOP upravují práva a povinnosti
osob využívajících myTimi (Zákazníků), jakož i související právní vztahy.
Zákazníkem je každá fyzická osoba, která se registruje k užívání myTimi
(dále jen „Zákazník“).
1.3
Registrací k užívání myTimi souhlasí
Zákazník se zněním těchto VOP.
1.4
Provozovatel vyvíjí činnost k
obstarávání záležitostí Zákazníka, včetně obstarání (zprostředkování) zboží
nebo služeb (dále jen společně „Služby“). Provozovatel jedná na základě
pokynu (Objednávky) Zákazníka a zajistí koupi a dodání zboží nebo poskytnutí služeb
na účet Zákazníka.
1.5
Provozovatel poskytuje Služby na
území a v časech, které jsou specifikovány na www.myTimi.cz, přičemž území i
časy poskytování Služeb mohou být předmětem změn.
1.6
Provozovatel nevystupuje jako
odborník ve vztahu k poskytované Službě. V případě, že jsou Zákazníkem
požadovány odborné znalosti, Zákazník je povinen na tuto skutečnost
Provozovatele předem upozornit a Provozovatel v takovém případě potvrdí, zda s
obstaráním takové záležitosti souhlasí.
1.7
Provozovatel provádí obstarání
zpravidla prostřednictvím svých zaměstnanců, může však svěřit provedení
obstarání záležitosti Zákazníka i třetí osobě, s čímž Zákazník souhlasí.
1.8
Provozovatel je oprávněn VOP
kdykoliv jednostranně změnit či doplnit. V takovém případě Provozovatel Zákazníka
o změně vhodnou formou informuje, například informováním na webových stránkách www.myTimi.cz
nebo v mobilní aplikaci myTimi. V případě, že Zákazník se změnou VOP nesouhlasí,
může ve lhůtě 30 dní ode dne účinnosti změny VOP vypovědět Rámcovou smlouvu (jak
je definována níže), a to s účinností k okamžiku doručení výpovědi
Poskytovateli.
1.9
VOP jsou platné a účinné vždy ve
znění zveřejněném a dostupném na webových stránkách www.myTimi.cz/podminky a v
mobilní aplikaci MyTimi. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti případně
vzniklé po dobu účinnosti předchozího znění VOP.
1.10
Další, zejména kontaktní, údaje o
Provozovateli jsou zveřejněny na webových stránkách www.myTimi.cz v sekci
„Kontakty“.
2.
Smluvní vztah Provozovatele a
Zákazníka
2.1
Registrací Zákazníka a souhlasem
s VOP dochází mezi Provozovatelem a Zákazníkem k uzavření rámcové
smlouvy o poskytování Služeb (dále jen „Rámcová smlouva“). Jednotlivá
plnění jsou pak Provozovatelem poskytována Zákazníkovi na základě objednávky
učiněné Zákazníkem v souladu s čl.
2
VOP (dále jen
„Objednávka“), čímž dojde k uzavření dílčí smlouvy o poskytování
Služeb (dále jen „Smlouva“).
2.2
VOP tvoří nedílnou součást každé
Rámcové smlouvy a Smlouvy.
2.3
Provozovatel není povinen Službu provést
a je oprávněn vypovědět Rámcovou smlouvu a/nebo Smlouvu s okamžitou účinností, pokud
je obstarávaná záležitost, byť potencionálně, v rozporu s právními předpisy
(např. dodávka alkoholu mladistvým), nemravná nebo jinak nevhodná, nebo jednání
či pokyn Zákazníka vykazuje známky podvodného jednání (např.
myTimi pro Zákazníky nevypracovává diplomové nebo
jakékoli jiné kvalifikační práce apod.)
.
2.4
Zákazník si je vědom toho, že v případě,
že objednaná Služba spočívá ve zprostředkování koupě zboží, je
Provozovatel pouze zprostředkovatelem a nikoliv výrobcem či prodejcem zboží
objednávaného prostřednictvím myTimi. V tomto případě není Provozovatel
účastníkem smluvního vztahu mezi Zákazníkem a výrobcem či prodejcem zboží a
zajišťuje pouze zprostředkování uzavření smlouvy o koupi zboží mezi Zákazníkem
a třetí osobou, případně dopravu zboží Zákazníkovi a/nebo zprostředkování
úhrady ceny za zboží. Za zboží a jeho kvalitu je odpovědný výhradně výrobce či
prodejce zboží, nikoli Provozovatel, což tímto Zákazník bere na vědomí.
2.5
Zákazník si je vědom toho, že
v případě, že objednaná Služba spočívá ve zprostředkování služeb
poskytovaných třetí osobou, je Provozovatel pouze zprostředkovatelem a nikoliv
poskytovatelem služeb objednávaných prostřednictvím myTimi. V tomto
případě není Provozovatel účastníkem smluvního vztahu mezi Zákazníkem a
poskytovatelem služby a zajišťuje pouze zprostředkování uzavření smlouvy mezi
Zákazníkem a třetí osobou, a/nebo zprostředkování úhrady ceny za služby. Za
poskytnuté služby a jejich kvalitu je odpovědný výhradně poskytovatel služeb,
nikoli Provozovatel, což tímto Zákazník bere na vědomí.
2.6
K využívání myTimi je Zákazník
povinen se registrovat a vytvořit si tak svůj zákaznický účet, prostřednictvím
kterého následně realizuje své Objednávky.
2.7
Objednávku je možné učinit způsoby
uvedenými na stránce www.myTimi.cz v sekci Kontakty, a to prostřednictvím
uvedeného telefonního čísla (SMS, telefonát), emailové adresy nebo aplikace
Facebook Messenger.
2.8
Po provedení Objednávky Zákazníkem, potvrdí
Provozovatel přijetí Objednávky a sdělí Zákazníkovi termín dodání Služby a
maximální cenu objednané Služby.
Konečná
cena Služby bude zákazníkovi sdělena současně s oznámením o provedení Služby.
Konečná cena nesmí překročit maximální cenu sdělenou Zákazníkovi
v potvrzení o přijetí Objednávky dle tohoto odstavce.
2.9
K uzavření Smlouvy dochází v
okamžiku, kdy Zákazník sdělí Provozovateli svůj souhlas s navrženým
termínem plnění a maximální cenou Služby.
2.10
Pokud cena objednané Služby nepřesáhne 300,- Kč vč.
DPH, dochází k uzavření Smlouvy již odesláním Objednávky. Provozovatel je
v takovém případě oprávněn začít poskytovat Službu pouze na základě
přijaté Objednávky bez předchozího potvrzení maximální ceny a termínu plnění Služby
ze strany Zákazníka.
2.11
Do potvrzení Objednávky dle čl.
2.9
VOP má
Zákazník právo svou Objednávku zrušit, přičemž oznámení o zrušení Objednávky
musí být Poskytovateli doručeno před započetím s poskytováním Služby. Po
potvrzení Objednávky dle
2.9
VOP již
Zákazník není oprávněn svou Objednávku zrušit a je povinen uhradit cenu za
objednané Služby; již uhrazená cena za Službu nebude Zákazníkovi vrácena.
V případě služeb dle čl.2.10
VOP (Služby
do 300,- Kč vč. DPH), je Objednávka závazná ihned po jejím odeslání a není
možné jí zrušit postupem dle předchozí věty tohoto článku.
2.12
Pokud (i) dojde ke zrušení Objednávky
Zákazníka v souladu s čl.
2.11
VOP věta
první, a (ii) cena za objednané Služby byla již odečtena z platební karty
Zákazníka, vrátí Provozovatel cenu za objednané Služby v plné výši na příslušný
účet Zákazníka, a to nejpozději do 14 dnů.
2.13
Zákazník nemá právní nárok na
potvrzení své Objednávky a poskytnutí Služby. Toto platí především pro situace,
kdy je již vyčerpána kapacita operátorů a pracovníků myTimi, kteří zpracovávají
Objednávky Zákazníků a jejich vyřízení.
2.14
Provozovatel si za poskytnutí Služby (tj. obstarání
záležitosti Zákazníka) účtuje odměnu dle níže uvedeného ceníku
:
Ceny jsou účtovány za čas, který pracovník Provozovatele poskytováním
služby skutečně stráví. Ceny účtujeme po minutách:
Cena za 1
minutu práce myTimi vč. DPH
|
12 Kč
|
Cena za 1
minutu práce kurýra vč. DPH
|
4 Kč
|
Ceny pro předplatitele služby myTimi:
Předplacená částka
|
nad
10.000,- Kč
|
nad
20.000,- Kč
|
Cena za 1
minutu práce myTimi vč. DPH
|
8,89Kč
|
7,68Kč
|
2.15
Ceny za vybrané Služby uvedené na
webových stránkách www.myTimi.cz jsou orientační, jelikož každá Objednávka je
jiná a vyžaduje individuální přístup.
2.16
Maximální cenu požadované Služby sdělí
Provozovatel Zákazníkovi současně s potvrzením přijetí Objednávky dle čl.
2.8
VOP,
s výjimkou případů dle čl.
2.10
VOP (Služby
do 300,- Kč vč. DPH).
2.17
V ceně za Službu není
zahrnuta cena objednaného zboží či služby poskytované třetími osobami. Cenu za
zboží či služby poskytované třetími osobami Poskytovatel Zákazníkovi rovněž
předem oznámí a Zákazník ji před započetím poskytování Služby odsouhlasí, avšak
s výjimkou postupu dle čl.
2.10 VOP.
2.18
Zákazník se zavazuje cenu za objednané Služby uhradit
prostřednictvím platební karty nebo bankovním převodem. Pro zaplacení ceny za Službu
zašle Provozovatel Zákazníkovi prostřednictvím emailu, sms nebo aplikace
Facebook Messenger hypertextový odkaz. Kliknutím na zaslaný hypertextový odkaz
bude platba provedena (stržena) automaticky.
2.19
V případě osobního převzetí
objednaného zboží či služby Zákazníkem je po dohodě možná i platba
v hotovosti nebo platební kartou prostřednictvím přenosného platebního
terminálu. Pokud Zákazník na místě odmítne dodané zboží či službu uhradit, má
Provozovatel právo si předmětné zboží ponechat a nepředat ho Zákazníkovi, resp.
poskytnutí služby odmítnout.
2.20
V případě, že Zákazník
neumožní automatickou platbu platební kartou dle čl.
2.18
VOP, je
Zákazník povinen uhradit cenu za objednanou Službu předem, tj. před poskytnutím
Služby.
2.21
Není-li mezi Provozovatelem a
Zákazníkem dohodnuto jinak, je Zákazník povinen uhradit cenu Služby (tj. odměnu
za služby myTimi jako zprostředkovatele a cenu objednaného zboží a/nebo služby)
přesahující 5.000,- Kč před poskytnutím Služby ze strany Provozovatele.
2.22
V případě předplacení Služeb
poskytne Provozovatel Zákazníkovi slevu z ceny poskytnuté Služby dle čl.
2.14
VOP. Bližší
podmínky pro poskytnutí slevy jsou uvedeny na webových stránkách www.myTimi.cz.
2.23
S ohledem na povahu Služeb
poskytovaných myTimi, Zákazník odesláním Objednávky žádá Provozovatele, aby
začal s poskytováním Služeb okamžitě, resp. v termínu uvedeném v
Objednávce, a Zákazník bere na vědomí a souhlasí s tím, že není oprávněn od
Smlouvy odstoupit od okamžiku potvrzení Objednávky, resp. od odeslání
Objednávky v případech postupu dle čl.
2.10 VOP.
2.24
Objednávka Zákazníka musí
obsahovat alespoň:
(a)
specifikaci požadované Služby;
(b)
požadovaný termín provedení Služby;
(c)
místo doručení zboží či poskytnutí
služby, je-li jejich zajištění předmětem Služby;
(d)
údaje o kontaktní osobě, pokud to
není Zákazník, včetně telefonického spojení.
2.25
Není-li Objednávka dostatečně
určitá, vyzve Poskytovatel Zákazníka k jejímu upřesnění.
2.26
Provozovatel po poskytnutí Služby zašle
Zákazníkovi daňový doklad vztahující se k dané Službě (faktura na zboží)
na email Zákazníka zadaný při registraci do myTimi a rovněž zpřístupní daňový
doklad v jeho zákaznickém účtu přístupném na www.myTimi.cz nebo
v aplikaci myTimi. Zákazník tímto vyjádřuje svůj souhlas se zasláním pouze
elektronického daňového dokladu za poskytnuté Služby.
3.
Práva a povinnosti Zákazníka
3.1
Veškeré používání myTimi, včetně
registrace do myTimi, je bezplatné. Zákazník hradí Poskytovateli pouze cenu za Služby
poskytnuté Poskytovatelem. Zákazník dále hradí poplatky dle aktuálního tarifu
svého operátora, v případě komunikace prostřednictvím SMS či telefonního hovoru.
Zákazník dále hradí cenu za zboží či služby dodávané, resp. poskytované třetími
osobami.
3.2
Zákazník tímto prohlašuje, že:
(a)
je plně svéprávný k používání myTimi;
(b)
veškeré údaje, které poskytuje
Provozovateli, jsou pravdivé, úplné, přesné a správné;
(c)
před zahájením užívání myTimi se důkladně
seznámil s VOP, jejich obsahu zcela rozumí a s VOP souhlasí.
3.3
Zákazník se zavazuje, že:
(a)
nebude používat myTimi, pokud by
jeho použitím z jeho strany došlo k porušení právních předpisů;
(b)
pokud je mu méně než 18 let,
nebude myTimi využívat k účelům, u nichž je podmínkou minimální věk 18 let.
3.4
Zákazník je povinen při využívání myTimi
poskytovat a udávat pouze pravdivé, úplné a přesné údaje. V případě porušení
této povinnosti Provozovatel neodpovídá za fungování myTimi ani za poskytnutí
objednané Služby.
3.5
Programové vybavení a další
součásti tvořící myTimi, včetně fotografií, jsou chráněny autorským právem.
Zákazník se zavazuje, že nebude vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu
nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat nebo neoprávněně užít (např.
uchovávat, upravovat, šířit) programové vybavení nebo další součásti tvořící myTimi.
3.6
Zákazník není oprávněn při
používání myTimi používat mechanismy, programové vybavení nebo jiné postupy,
které by mohly mít negativní vliv na provoz a fungování myTimi. myTimi je možné
užívat jen v rozsahu, který je v souladu s jeho účelem a který nepoškozuje Provozovatele
či práva třetích osob a není v rozporu s oprávněnými zájmy
Provozovatele ani třetích osob, zejména dalších Zákazníků.
3.7
Zákazník se zavazuje využívat myTimi
pouze pro svou osobní potřebu a nevyužívat myTimi ani žádnou její část pro
komerční účely.
3.8
Zákazník není oprávněn používat
uživatelské účty jiných Zákazníků.
3.9
Zákazník prohlašuje, že je
zákonným držitelem platební karty, kterou využívá k hrazení Služeb poskytnutých
Provozovatelem.
3.10
Zákazník si je vědom toho, že
kliknutím na některé odkazy v rámci myTimi může dojít k opuštění webových
stránek www.myTimi.cz a/nebo mobilní aplikace myTimi a k přesměrování na
webové stránky jiného subjektu než Provozovatele a/nebo do jiné mobilní
aplikace (např. platební brána).
3.11
Zákazník je odpovědný za veškerou újmu,
kterou způsobí Provozovateli nebo třetí osobě, na základě neoprávněného užití myTimi.
3.12
V případě, že za účelem poskytnutí
objednané Služby svěří Zákazník pracovníkům Provozovatele jakoukoli movitou věc
(např. motorové vozidlo, jakýkoli přístroj, zařízení atp.), je Zákazník povinen
takovou movitou věc pojistit. V případě, že movitá věc svěřená
pracovníkovi Provozovatele pojištěna nebude, odpovídá za případné škody na této
movité věci výhradně Zákazník.
4.
ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY A PRÁVA
Z VADNÉHO PLNĚNÍ
4.1
Provozovatel prohlašuje a Zákazník
bere na vědomí, že tyto VOP jsou určeny pro Objednávky Služeb spotřebitelem,
tj. jsou určeny výhradně pro tzv. spotřebitelské smlouvy dle ust. § 1810 zák.
č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, (dále jen „OZ“).
4.2
Zákazník je oprávněn Služby
reklamovat písemným oznámením odeslaným elektronicky na adresu honza@mytimi.cznebo písemně na adresu sídla Provozovatele.
K reklamaci je nutné přiložit doklad o poskytnutí Služby.
4.3
Zákazník je povinen reklamovat
poskytnuté Služby u Provozovatele bez zbytečného odkladu poté, co měl možnost
vadu zjistit, avšak nejdéle do 6 měsíců od poskytnutí Služby.
4.4
Zákazníci se mohou obrátit se
stížností na Českou obchodní inspekci (www.coi.cz), orgán státního dozoru pro
oblast ochrany spotřebitele.
4.5
K mimosoudnímu řešení
spotřebitelských sporů ze smlouvy o poskytování služeb je příslušná Česká
obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČO 00020869,
internetová adresa:
http://www.coi.cz
či je možné spor řešit on-line
prostřednictvím k tomu určené platformy dostupné adrese: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=CS.
5.
Práva a povinnosti Provozovatele
5.1
Provozovatel vynaloží veškeré
úsilí k tomu, aby objednané Služby byly Zákazníkovi poskytnuty v termínu
stanoveném Zákazníkem v Objednávce.
5.2
V případě, že Zákazník nebyl
spokojen s poskytnutou Službou a tuto skutečnost, společně s odůvodněním,
písemně sdělí Provozovateli prostřednictvím kontaktů uvedených na
www.myTimi.cz v sekci „Kontakty“
, bude mu předmětná Služba poskytnuta bezplatně. V případě,
že
cena za objednané Služby již byla uhrazena,
vrátí Provozovatel cenu za objednané Služby v plné výši Zákazníkovi, a to
nejpozději do 14 dnů ode dne řádného uplatnění reklamace.
5.3
V případě, že má Provozovatel
důvodné podezření, že Zákazník užil či užívá myTimi v rozporu
s podmínkami užívání myTimi, a to zejména pokud neoprávněně využil postup
dle čl.
5.2
výše, má
Provozovatel právo odstoupit od Rámcové smlouvy a zrušit zákaznický účet
příslušného Zákazníka.
5.4
Provozovatel nezaručuje neomezený
přístup na webové stránky www.myTimi.cz a/nebo do mobilní aplikace myTimi ani
neomezené fungování myTimi.
5.5
Provozovatel nenese odpovědnost za
škody způsobené vyšší mocí ani za výpadky myTimi.
5.6
Provozovatel neodpovídá za zboží
či služby poskytované třetími stranami (tj. subjekty odlišnými od Provozovatele),
a to včetně provozovatelů platebních systémů nebo doručovatelů (kurýrů), kteří
nejsou ve smluvním vztahu s Provozovatelem, ani za jakékoli následky
jejich jednání, či práva a povinnosti s těmito službami a zbožím spojené.
5.7
Provozovatel neodpovídá za
nezávadnost a bezpečnost webových stránek www.myTimi.cz a/nebo mobilní aplikace
myTimi. Provozovatel neodpovídá Zákazníkovi za škodu vzniklou při používání myTimi,
včetně škody při stahování obsahu z webových stránek www.myTimi.cz a/nebo
mobilní aplikace myTimi, škody vzniklé přerušením provozu nebo poruchou
webových stránek www.myTimi.cz a/nebo mobilní aplikace myTimi, škody způsobené
viry a/nebo ve spojení se ztrátou dat Zákazníka.
5.8
Provozovatel nenese odpovědnost za
škodu vzniklou Zákazníkovi v důsledku zásahů třetích osob do webových stránek
www.myTimi.cz a/nebo mobilní aplikace myTimi nebo v důsledku užití myTimi
v rozporu s jejím určením nebo v důsledku neoprávněného přístupu
k přenosům a datům Zákazníka.
5.9
Provozovatel je oprávněn neustále
a kdykoliv monitorovat obsah webových stránek www.myTimi.cz a/nebo mobilní
aplikace myTimi, k čemuž je oprávněn využívat i jakékoliv služby třetích stran.
5.10
Provozovatel je oprávněn kdykoliv
omezit nebo ukončit přístup Zákazníka do jeho zákaznického účtu myTimi a/nebo s okamžitou
účinností vypovědět Rámcovou smlouvu uzavřenou se Zákazníkem.
6.
Závěrečná ustanovení
6.1
Veškeré právní vztahy vznikající
na základě nebo v souvislosti s používáním myTimi se řídí právním řádem České
republiky. V případě, že by právní vztah vznikající na základě nebo v
souvislosti s používáním myTimi obsahoval mezinárodní (zahraniční) prvek, pak
smluvní strany sjednávají, že vztah se řídí právním řádem České republiky.
Tímto nejsou dotčena práva Zákazníka, jakožto spotřebitele, vyplývající z
obecně závazných právních předpisů.
6.2
Je-li nebo stane-li se některé z
ustanovení VOP neplatným nebo neúčinným, namísto takových neplatných ustanovení
nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce
přibližuje. Neplatností nebo neúčinností některého ustanovení není dotčena
platnost a účinnost ostatních ustanovení.
6.3
Nebude-li dohodnuto jinak, veškerá
korespondence související s používáním myTimi musí být druhé smluvní straně
doručena písemně, a to elektronickou poštou, případně osobně nebo doporučeně
prostřednictvím provozovatele poštovních služeb. Zákazníkovi je doručováno na
adresu elektronické pošty uvedenou Zákazníkem v registračním dotazníku. Zpráva
je v případě doručování elektronickou poštou považována za doručenou okamžikem
přijetí na server příchozí pošty. Zpráva doručovaná osobně nebo prostřednictvím
provozovatele poštovních služeb je považována za přijatou převzetím zásilky
adresátem, případně odepřením převzetí zásilky adresátem. V případě doručování
prostřednictvím provozovatele poštovních služeb je zásilka považovaná za
doručenou rovněž uplynutím lhůty deseti (10) dnů od uložení zásilky a dání
výzvy adresátovi k převzetí uložené zásilky, dojde-li k uložení zásilky u
provozovatele poštovních služeb, a to i v případě, že se adresát o uložení
nedozvěděl.
6.4
Tyto VOP nabývají účinnosti den
následující po zveřejnění, není-li výslovně uveden den pozdější.
Tyto VOP nabývají účinnosti
dne 1.11.2017
V Praze dne 31.10.2017