Inspirace  |  Přečteno 50 x
Co je outsourcing a jak to řeší malé a střední firmy?

Malé a střední podniky by měly využít svých silných stránek. Jak by to mělo vypadat? A jak malé podniky mohou konkurovat nadnárodním korporacím? Je na místě si zodpovědět otázku, jak delegovat marketing, obchod nebo zákaznický servis.

 

 

Malé a střední podniky musí těžit ze svých hlavních výhod

Existují nevýhody, se kterými se potýká snad každý malý a střední podnik.

Podnikatelé mají často omezené možnosti zaměstnávání profesionálů zejména ve správě a na řídících pozicích. S příznivými podmínkami se zpočátku setkávají jen zřídka a množství práce jim často přerůstá přes hlavu. Mohou se rozloučit s výhodami z rozsahu produkce a mnohdy mají omezené prostředky na propagaci a reklamu.

Malé a střední podniky by tak měly využít především silných stránek, dle literatury existuje 5 hlavních výhod.

 

1. Pružné reagování na změny

Právě pružnost může být hlavní konkurenční výhodou malého a středního podniku. Firmy totiž nebývají zatížené investicemi a pro změny předmětu činnosti či výrobního programu nejsou třeba radikální zásahy. Pružné reagování na změny si nadnárodní i velké korporace často nemohou dovolit, malé a střední podniky tak dokáží profitovat ze změn na trhu.

 

2. Inovativnost

V malých a středních podnicích jsou inovacím dveře otevřené. Jde to ruku v ruce se schopností pružně reagovat na změny. Navíc se ztrácí anonymita, pracovníci vidí smysl práce a pociťují důležitost vlastního konání. Pracovníci jsou více flexibilní, motivování, cítí větší uspokojení z práce a jsou schopni vyměnit vysoké příjmy za příjemné pracovní prostředí.

 

3. Vytváření nových pracovních příležitostí

Malé a střední podniky mají jednoduchou, přehlednou organizační strukturu. Hrají klíčovou úlohu právě při vytváření nových pracovních příležitostí, ovlivňují sociální stabilitu a ekonomický rozvoj.

 

4. Odolnost proti hospodářské recesi

Malé a střední podniky bývají odolnější proti hospodářské recesi právě díky možnosti pružně reagovat na změny na trhu. Často spíše období recese využívají, vidí ho jako příležitost.

 

5. Rychlost přijímání podnikatelských rozhodnutí

Minimum vlastníků a jejich účast na řízení podniku umožňuje rychlejší rozhodování.

Výhodou je také přímý kontakt s vedením podniku. Buduje se tak jednodušeji vztah důvěry, protože je lehké poznat osobní problémy pracovníků.

 

Outsourcing: Jak zajistit profesionálně odvedenou práci v každém oboru?

Existuje vůbec řešení pro zajištění profesionálně odvedené práce v klíčových oborech, jako je marketing a obchod, nemluvě o zákaznické podpoře či asistenci?

Nadnárodní korporace bezesporu benefitují právě z toho, že mohou zaměstnávat až stovky tisíc lidí (např. v roce 2018 měla Citigroup 204 tisíc zaměstnanců). Outsource marketingu, obchodních činností, zákaznické podpory nebo administrativy a pružné reagování na změny mohou přitom malé podniky oproti korporátním společnostem zvýhodnit. Jak je to možné? Stačí objevit krásy virtuální asistence!

 

Jak delegovat aneb externí zaměstnanec je levnější

Existence malých a středních podniků často závisí na růstu mezd, růstu inflace a míře zatížení byrokracií. Delegováním práce se lze zbavit byrokratické zátěže administrativy, navíc je možné outsourcovat danou činnost na externího a současně levnějšího zaměstnance.

Malé a střední podniky navíc častokrát plně nevyužijí nebo si nemohou dovolit některé specialisty z oblasti marketingu a obchodu. Nevyplatí se jim zaměstnat na plný úvazek někoho, kdo bude vyřizovat reklamace, zajišťovat objednávky nebo fungovat jako první filtr komunikace se zákazníky. Většina společností si bohužel stále neuvědomuje, že zajistit profesionálně odvedenou práci lze i bez desítek zaměstnanců, kteří stojí jmění.

Jak delegovat? Využijte virtuální asistence a čerpejte její výhody.

 

  • Díky týmu složeného z různých odborníků získají malé podniky velkou sadu dovedností.
  • Dobrý virtuální asistent je rychlý, spolehlivý a pracuje bez výmluv.
  • Díky 100 % zastupitelnosti agentů nemusí firmy řešit absenci asistenta v době dovolené nebo nemoci.
  • A především je levnější než zaměstnanec. Zejména díky jeho specializaci, plnému využití a objemům práce. Navíc za něj společnost neplatí pojištění ani dovolenou.

 

Buďte se službou myTimi konkurencí korporacím

outsourcing vážně takový vliv na podnikání? V myTimi disponujeme za dobu našeho působení určitým souborem poznatků.

 

Proč outsourcovat zákaznický servis?

  • Zvyšuje spokojenost zákazníků, a to o 40 %.
  • Snižuje náklady za interní práci, a to až o 90 %.

 

Proč outsourcovat marketing?

  • Obvykle dochází ke zvýšení tržeb z daných kanálů o 50 a více procent.
  • Podniky získají exekutory, kteří mohou bezchybně a opakovaně převést strategii do reálné praxe.

 

Proč outsourcovat finance?

  • Díky vymáhání pohledávek dochází ke zlepšení finančního balancu.
  • Společnosti ušetří opravdu hodně času i starostí, neboť to pro ně častokrát bývá neprobádaná problematika (řízení fakturace a práce fakturanta není vždy interně nezbytná, neboť je potřeba outsourcovat jen několik hodin měsíčně).

 

Proč outsourcovat obchodní aktivity?

  • Malé a střední podniky se zbaví často nenáviděné aktivity, která jim, na rozdíl od předchozích snah, začne přinášet výsledky.
  • V myTimi obvykle domlouváme několik schůzek týdně a podaří se nám tak navýšit obrat z obchodu až o 30 %.

 

 

Získejte virtuálního
asistenta ještě dnes

Jak si přejete využít svých
300 Kč zdarma?

Napište nám a my se
vám obratem ozveme.
4.9 hodnocení
4.9 hodnocení

Mohlo by vás zajímat

Všechny články >
Timi photo
Jan Skovajsa
CEO
zakladatel, CEO a zároveň jeden z investorů myTimi

Napište mi, s čím potřebujete pomoci, a pojďme se sejít

Zpráva
4.9 hodnocení

Těšte se na výhody

fajfka
300 Kč zdarma na vaše první úkoly
fajfka
200 Kč za každé doporučení přátelům
fajfka
Přehled o všech úkolech
fajfka
Lépe vás poznáme a úkoly splníme rychleji
Abyste mohli používat myTimi naplno, prosím, potvrďte souhlas s našimi pravidly soukromí. Více informací: zdeSouhlasím