Jak na efektivní nábor zaměstnanců: 7 tipů, jak vytvořit perfektní kariérní stránky

3. 4. 2023
Marketing Přečteno 2161 x

Máte políčeno na nové zaměstnance a přemýšlíte, jak nejlépe je oslovit? Inzeráty v novinách sice ještě stále fungují, přesto ale v dnešní době většina náborů zaměstnanců probíhá v online prostředí. Jen málokdo se ale chce k nabídce práce složitě proklikávat spletí stránek na vašem firemním webu. Mnohem lépe budou fungovat samostatné kariérní stránky.

Proč byste kariérní stránky měli mít i vy? 

Chcete, aby byl váš nábor zaměstnanců skutečně efektivní a přinesl vám hromadu relevantních uchazečů o práci ve vaší firmě, ze kterých si budete moci vybírat? Bez kariérní stránky se jednoduše neobejdete. Jde totiž o jeden z klíčových prostředků HR marketingové komunikace a náborových aktivit, který vám pomůže zacílit na ty správné kandidáty a přesvědčit je, že právě vaše firma je pro ně ta pravá.  

Stačí držet se našich 10 tipů a uvidíte, že investice do kariérních stránek vám brzy přinese své ovoce. 

 

1) Určete si správně cílovou skupinu 

V HR platí to samé, co v marketingu. Když budete mluvit úplně ke všem, nakonec možná neoslovíte vůbec nikoho. Pokud si však jasně definujete cílovou skupinu, na kterou přesně zamíříte, úspěch vás zaručeně nemine.    

Ze všeho nejdřív si tedy stanovte ideální kandidáty, které chcete, aby vaše kariérní stránky primárně oslovovaly. Oboru vzdělání, znalostem a preferencích vaší cílové skupiny pak kompletně celé stránky přizpůsobte –⁠ od designu přes tón komunikace až po samotný obsah. Nepřehánějte to ale příliš s kreativitou a dejte si pozor, aby tón komunikace zapadal do celkové identity vaší značky.  

2) Inspirujte se u konkurence 

Zahrajte si trošku na špióny. Rozhodně byste neměli nikoho kopírovat, inspirovat se ale můžete. Zajděte se mrknout na kariérní stránky nejen vaší konkurence z oboru, ale omrkněte i velké korporace – české i zahraniční.  

Kromě aktuálních trendů se zaměřte také na: 

  • informace, které jiné náborové weby zveřejňují, 
  • jejich strukturu,  
  • sekce, které obsahují.  

Udělejte si zkrátka představu, jaké jsou možnosti.  

 

Jak přivést díky PPC reklamám na kariérní web ty pravé uchazeče podle našeho Digital Marketing Directora

Jan Venkrbec

Jan Venkrbec

Digital Marketing Director myTimi

Pro náborové kampaně je nejdůležitější si uvědomit, koho skutečně hledáme. Pokud hledáme juniorní pozici, máme dobrou zkušenost s kampaněmi v Meta, kde kombinujeme klasické bannerové kampaně a rychlé formuláře. Důležité je sdělení: co nabízím tak jedinečného nebo čím je firma jedinečná, aby u ní junior chtěl pracovat. 

Pokud hledáme uchazeče na pozice medior-senior, je to už těžší. Na mediora budou fungovat stejné typy kampaní, nicméně už bude stěžejní hlavně to, co firma nabízí, a to si může uživatel srovnat se stávající pozicí. 

Senior se online kampaněmi hledá velmi těžko. Za vyzkoušení stojí LinkedIn. U mediora a seniora totiž musíme uchazeče přesvědčit, aby opustil své stávající zaměstnání, což je velmi těžké, pokud se zrovna netrefíme do období, kdy sám změnu chce. Každá pracovní pozice je tak velmi specifická a nad každou se musí přemýšlet separátně. 

 

3) Celý proces co nejvíc zjednodušte 

Dnešní doba je zrychlená, tak s ní držte krok. Snažte se budoucím kandidátům cestu na pohovor k vám co nejvíce zkrátit a zjednodušit. Odkaz na vaše kariérní stránky umístěte na viditelné místo hned na homepage vašeho firemního webu a nezapomeňte také na SEO optimalizaci, aby váš náborový web uchazeči o práci snadno našli i ve vyhledávačích. Mrkněte, co je to lokální SEO a jak ho vylepšit.  

Také na samotném webu se pak pokuste celý proces co nejvíc usnadnit. Dbejte, aby stránky byly přehledné a návštěvník hned na první pohled našel všechno, co hledá. Cestu ke konverzi – v tomto případě odpovědi na pracovní inzerát – zkraťte, jak jen to jde.  

Nenuťte uchazeče o práci psát vám e-mail se životopisem, ale umístěte na web jednoduchý přehledný formulář, díky kterému vás zvládne každý kontaktovat i přiložit všechny potřebné dokumenty během pár kliknutí. 

4) Dejte si extra záležet na obsahu 

Pro kariérní stránky platí stejná pravidla, jako pro jakýkoliv jiný web. Obsah by měl být stručný, jasný a přehledný. Žádná slovní vata ani nesmělé přešlapování kolem horké kaše. Návštěvníkovi by mělo být hned na první pohled jasné, kdo jste a co nabízíte: 

 

  • Představte svou firmu, vaše vize a hodnoty.  
  • Vytáhněte největší trumfy z rukávu a ukažte benefity, které svým zaměstnancům nabízíte.  
  • Dejte lidem pádné argumenty, proč by měli chtít pracovat právě u vás, a ne třeba u vaší konkurence.  
  • Buďte autentičtí, uchazečům o práci zbytečně nemažte med kolem pusy a nic si nepřikrášlujte. Prezentujte se takoví, jací doopravdy jste.  

 

Zajímá vás, jak vyladit web k dokonalosti nejen po obsahové stránce? Přečtěte si naše 3 tipy, jak využít potenciál webových stránek naplno.

5) Naučte se, jak napsat poutavý pracovní inzerát 

S tím, jak správně napsat inzerát na práci, si láme hlavu nejeden náborář. Jde tak trochu o mistrovskou disciplínu personalistiky. Klíčové je v tomto případě opět uvědomit si specifika vaší cílové skupiny.  

Představte si, kdo sedí na druhé straně, co od nové práce očekává a čeho se naopak obává. Záležet si dejte už na samotném nadpisu inzerátu, který by měl zaujmout pozornost na první pohled. Ideálně už v nadpisu sdělte největší výhodu, kterou u vás nová posila týmu získá. 

Nesnažte se být za každou cenu kreativní nebo vtipní. Raději buďte struční a jděte rovnou k věci – nejdůležitější informace prozraďte hned na začátku. Kandidátům srozumitelně sdělte, co bude náplní jejich práce, jaké znalosti by k tomu měli mít a co je klidně sami naučíte. Pochlubte se všemi konkrétními benefity, které máte pro budoucí zaměstnance připravené

Pořád si ještě nejste jistí, jak na to? Vezměte si na pomoc našich 12 tipů, jak na pracovní inzerát, který přitáhne ty správné uchazeče

6) Ukažte, jak to u vás chodí 

Chcete si získat důvěru a sympatie potenciálních zaměstnanců ještě dřív, než se s nimi setkáte tváří v tvář? Pak určitě nezapomeňte umístit na vaše kariérní stránky reálné fotografie současných zaměstnanců i prostředí firmy. Uchazeče tak vtáhnete přímo do pracovního procesu a dáte jim možnost udělat si přesnější představu o tom, jak to u vás vypadá.  

Zdají se vám fotky málo autentické? Tak si místo fotografa najměte rovnou kameramana. Ještě lepší variantou než fotografie, je totiž video. Dovolte uchazečům o práci pomocí video záběrů nahlédnout, jak by u vás mohl vypadat jejich pracovní den. Třešničkou na dortu, kterou doporučujeme takové video doplnit, jsou reference spokojených zaměstnanců.  

7) Nezapomínejte kariérní stránky průběžně aktualizovat 

Není nic horšího než neaktuální informace na webových stránkách. A u těch kariérních to platí dvojnásob. Proto průběžně aktualizujte všechna data a nenechávejte na stránkách viset inzeráty na pozice, které jsou již obsazené.  

Chcete vsadit na jistotu? Nechte HR marketing na nás 

Nevíte si přesto s kariérními stránkami rady, nebo na jejich tvorbu a správu prostě jen nemáte čas? Nechte to na nás. Rádi se postaráme o váš HR marketing od A do Z – od nastavení vhodné strategie přes vytvoření kariérních stránek až po náborové kampaně. 

 

 

Zlepšete svoji akvizici ještě dnes

Zpráva


Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
deloitte

Mohlo by vás zajímat

Marketing
Display reklama od A do Z: Vytvořte reklamu, která přinese prodeje
Chcete si přečíst co se stalo nového ve světě nebo najít recept na nedělní oběd, ale místo toho vaši pozornost upoutají barevné animované bannery neboli display reklama. Skvělý nástroj online marketingu, jenž může oslovit i uživatele, kteří o váš produkt zatím neprojevili zájem. Přečtěte si, jak vytvořit display reklamu, která přinese prodeje.
Marketing
Co je marketingové ROI a jak ho můžete zlepšit?
Marketing a ROI – co to je a jak jej určíte? Jak vytěžíte z marketingových kanálů naprosté maximum? Přemýšlejte jako investor. Přečtěte si, jak vybírat ty nejefektivnější kanály, optimalizovat rozpočet a dosáhnout skutečných výsledků. Poradíme vám postupy pro maximalizaci vašeho marketingového ROI ověřené dlouholetou praxí.
Marketing
Od nápadu k realizaci: Jak sestavit úspěšnou marketingovou strategii pro e-shop ve 4 krocích?
Jak vytvořit úspěšný a výdělečný internetový obchod, který osloví to správně publikum pomocí sociálních sítích, obsahu, SEO, PPC reklam nebo jiných online kanálů? Za úspěchem stojí správně stanovená digitální marketingová strategie. Zjistěte, jak ji sestavit ve 4 krocích a na co si dát při tvorbě pozor.
Marketing
Praktický průvodce Google Search Console pro majitele firem
Trápí vás nízká návštěvnost vašeho webu? Nástroj Google Search Console vám umožní zjistit, co brání dalšímu růstu, a nabídne konkrétní kroky k nápravě. Na následujících řádcích se dočtete, jak s tímto nástrojem získáte lepší viditelnost ve vyhledávání, vylepšíte technické parametry svého webu, a především na něj přivedete více zákazníků.

Napište mi, s čím potřebujete pomoci,
a pojďme se sejít

Těšte se na výhody

fajfka
Perspektiva majitele firmy
fajfka

60+ odborníků pod jednou střechou

fajfka
myTimi už využívá více než 327 zákazníků
Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Jan Skovajsa
Jan Skovajsa
zakladatel, CEO
a zároveň jeden z investorů myTimi
© myTimi s.r.o. 2025