Marketing  |  Přečteno 3476 x
19. 4. 2021

Optimalizace webových stránek: 5 tipů, jak zvýšit rychlost webu

Rychlost webu má přímý vliv na spokojenost zákazníků i umístění vašich stránek ve výsledcích vyhledávání. Kde ji můžete změřit, jaká by ideálně měla být a jak ji můžete vylepšit?

 

Rychlost načítání webu

 

V článku se dozvíte:

 

  • proč je rychlost webu důležitá
  • kde zjistíte, jak rychle se váš web načítá
  • jaká rychlost webu je optimální
  • 5 tipů, jak zrychlit načítání webových stránek

 

3 důvody, proč zrychlit svůj web

Pomalé načítání webových stránek vede k tomu, že zákazníci ztrácí trpělivost, vy ztrácíte pozice ve výsledcích vyhledávání a PPC reklamy jsou drahé a neúčinné. Přečtěte si 3 důvody, proč by rychlost webových stránek měla být vaší prioritou.

 

1. Proč řešit rychlost načítání webu? Jedním z důvodů je SEO

Rychlost načítání stránek má přímý vliv na pozici vašeho webu ve výsledcích vyhledávání. Jedná se totiž o jeden z parametrů SEO (optimalizace pro vyhledávače). A to nejen na počítači – od roku 2018 hraje rychlost načítání webových stránek klíčovou roli i při mobilním vyhledávání. Takže zkrátka a jednoduše: Čím rychleji se bude váš web načítat, tím výše se zobrazíte na stránce s výsledky vyhledávání a tím více lidí váš web navštíví.

Tip: Chcete, aby se váš web dobře načítal na mobilech a dalších zařízeních s menším displejem? Postarejte se o to, aby byl responzivní.

 

2. Pomalý web odradí návštěvníky

Trpělivost máme jen jednu – stejně jako všichni potenciální zákazníci. Nízká rychlost webových stránek je odradí, a pokud budou muset čekat několik vteřin, než se jim web vůbec načte, raději přejdou na web konkurence, který se jim načte rychleji.

Web s vysokou rychlostí načítání naopak povede k daleko lepší uživatelské zkušenosti a nákupní proces bude hladší a rychlejší. A věřte, že na tom záleží. Z průzkumů dokonce vyplývá, že když je nákupní proces příliš obtížný, zhruba 74 % lidí se rozhodne pro změnu značky. A to nechcete.

Pozor si dejte také na to, že uživatelé na mobilním telefonu jsou mnohem citlivější na rychlost načítání. Proto Google hodnotí rychlost hlavně podle mobilu.

Tip: Jak ještě můžete vylepšit uživatelskou zkušenost na svém webu? To vám prozradí článek o UX a UI designu.

 

3. Nízká rychlost webu může zkazit PPC kampaň

PPC reklamy mají vyšší úspěšnost, pokud se landing pages, na které vedou, rychle načítají. Potvrzuje to nejen několik studií, ale také naše vlastní zkušenost. Představte si následující scénář: Zákazníkovi se zobrazí reklama, která ho zaujme. Klikne na ni – a vy za tento proklik zaplatíte. Pokud se však stránka, na níž reklama vede, bude načítat pomalu, zákazník ji opět opustí, aniž by se na ni vůbec podíval. Vy tak budete jen zbytečně platit – bitva o konverze je v tomto případě předem prohraná.

Tip: Jste odhodlaní vytěžit ze své PPC kampaně maximum? Přečtěte si rozhovor, v němž PPC specialista Lenka radí, jak na reklamu pro malé a střední podniky.

 

Kde zjistíte, jak rychle se váš web načítá?

Měření rychlosti webu by mělo být nedílnou součástí analýzy webových stránek. Rychlost můžete změřit pomocí několika nástrojů. Jeden z nich najdete na našem webu a další tři na dalších řádcích:

 

PageSpeed Insights od Googlu

PageSpeed Insights je jednoduchý a intuitivní nástroj, který nejen změří rychlost vašeho webu, ale také rovnou přidá doporučení, jak ji optimalizovat.

 

měření rychlosti webu a doporučení v nástroji PageSpeed Insights

měření rychlosti webu a doporučení v nástroji PageSpeed Insights

 

PageSpeed.cz

PageSpeed.cz je český nástroj, na kterém oceňujeme jednu hlavní věc: umožní vám srovnat váš web s konkurencí. Navíc stejně jako PageSpeed Insights od Googlu přihodí seznam doporučení, jak zrychlit web a konkurenci předběhnout.

 

měření rychlosti webu a srovnání s konkurencí v PageSpeed.cz

měření rychlosti webu a srovnání s konkurencí v PageSpeed.cz

 

WebPageTest.org

V nástroji WebPageTest.org můžete test rychlosti blíže specifikovat podle toho, pro který stát a vyhledávač vás rychlost zajímá. Výsledky, které vám ukáže, jsou komplexnější a vyžadují pokročilejší znalosti.

 

měření rychlosti webu ve WebPageTest.org

měření rychlosti webu ve WebPageTest.org

 

Jaká rychlost webu je optimální?

„Přestože je v dnešní době poměrně vysoká rychlost připojení, Google preferuje weby, které se načítají během pár milisekund,“ uvádí v rozhovoru Dan, expert na tvorbu webů.

Roli při načítání webu hraje to, zda uživatel na web přistupuje z rychlejšího, nebo pomalejšího internetového připojení. A pokud z pomalejšího, je důležité, aby se i na něm web načítal dostatečně rychle. Co znamená „dostatečně rychle”? Například optimální rychlost pro FCP je 1 vteřina, pro LCP 2,5 vteřiny a pro CLS maximálně 100 milisekund.

V konečném důsledku se však Google rozhoduje především podle konkrétního uživatele. Vyhledávač totiž chce, aby byl uživatel spokojený. A tak, když bude daný člověk vesele čekat, až se mu načte jakýkoli web, a neprojeví jedinou známku netrpělivosti, vyhledávač mu bude klidně zobrazovat i weby, které se načítají pomalu. Optimální rychlost načítání je proto velmi subjektivní pojem.

 

5 tipů, jak zrychlit načítání webových stránek

Za pomalým načítáním stránek může stát tisíc různých důvodů. Nejčastěji jsou ale na vině neoptimalizované mediální soubory nebo zbytečně dlouhý kód. Přečtěte si našich 5 jednoduchých tipů, jak zrychlit web:

 

1. Snižte velikost obrázků

Obrázky můžou tvořit značnou část obsahu na vašem webu – a také ho značně zpomalovat. Velikost obrázků, ať už v článcích na firemním blogu, nebo v jiných částech webových stránek, je totiž často zbytečně vysoká. Nám se jako optimální osvědčila velikost 800 x 530 pixelů.

Tip: Neoptimalizujte jen obrázky, ale i další mediální soubory – jako třeba videa.

 

2. Malé obrázky slučte do jednoho

Máte na svém webu několik malých obrázků vedle sebe? Slučte je do jednoho. Webová stránka se díky tomu načte rychleji.

 

3. Zredukujte přesměrování

Přesměrování z jedné URL adresy na druhou je v pořádku. Pokud však v přesměrování přibyde ještě třetí nebo čtvrtá adresa, zaznamená to jak web, tak uživatelé. Několikanásobné přesměrování má negativní vliv nejen na rychlost webu, ale také na uživatelskou zkušenost.

 

4. Vyzkoušejte metodu Lazy Loading

Když uživatel navštíví váš web, není žádný důvod, proč by se mu měly načíst všechny obrázky naráz – i ty, které jsou níž na stránce a návštěvník je nevidí. Metoda Lazy Loading spočívá v tom, že se mediální soubory načtou až v okamžiku, kdy k nim uživatel doskroluje. Počáteční načtení stránek je tak mnohem rychlejší.

 

5. Odstraňte nepoužívaný kód

Je přirozené, že se web upravuje a prochází různými inovacemi. Ze starých verzí webu však zůstává nepoužívaný kód, který, pokud ho neodstraníte, může webové stránky brzdit. Projděte si kód a určete, kterou jeho část skutečně používáte. Nadbytečné znaky smažte.

 

Zjistěte, co brzdí právě váš web

Pomalé načítání webových stránek může mít spoustu důvodů. Zjistěte, který je ten váš. Zanalyzujeme váš web a najdeme příležitosti k jeho zrychlení. Nebo vám rovnou vytvoříme nový. Stačí jednoduše vyplnit formulář v liště vpravo. Konzultace je zdarma!

 

Zlepšete svoji akvizici
ještě dnes

Napište nám a my se vám obratem ozveme.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení
4.9 hodnocení
Exkluzivní tipy jen pro vás
Přihlaste se k odběru newsletteru a získejte přístup k exkluzivním tipům a novinkám, které na blogu nenajdete.
  • Každou neděli vám pošleme tip z oblasti marketingu, podnikání nebo osobního rozvoje.
  • Každý druhý čtvrtek vás upozorníme na nejzajímavější články na blogu.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Byl jste úspěšně přihlášen k odběru
Gratulujeme, nyní odebíráte novinky z myTimi.
icon

Mohlo by vás zajímat

Všechny články >
Timi photo
Jan Skovajsa
CEO
zakladatel, CEO a zároveň jeden z investorů myTimi

Ozveme se vám do 24 hodin

Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení

Těšte se na výhody

fajfka
Víme, jak růst
fajfka
myTimi už využívá více než 9 679 zákazníků
fajfka
Platíte za výsledky a vždy dopředu víte kolik
fajfka
Na projekty nahlížíme z perspektivy majitele firmy