Marketing  |  PPC reklamy  |  Přečteno 335 x

PPC kampaň, která 6× zvýšila průměrnou hodnotu objednávek B2B klientů

Společnost Copy General patří v České republice mezi nejvýznamnější poskytovatele komplexních služeb v oblasti tisku i digitální komunikace. Na českém trhu působí přes 30 let, provozuje svá vlastní produkční střediska a zaměstnává přes 200 pracovníků, kteří pečují o více než 2000 B2B klientů.

S čím potřebovala společnost Copy General pomoct?

Copy General získává dlouhodobě zákazníky v online prostřednictvím hlavního webu copygeneral.cz, který funguje v zásadě jako e-shop. Koncový zákazník si v něm sám vybere, co potřebuje. Důraz spočívá především v jednoduchosti a srozumitelnosti, aby si zákazník vše potřebné zvládl objednat sám. To se dlouhodobě daří.

Ne vše lze ale objednat online – obzvlášť v případě firemních zákazníků. Klienti často potřebují poradit s výběrem nebo mají specifická přání. Cílem tedy bylo oddělit 2 akviziční modely – e-shopové řešení a poptávkový web. Za tímto účelem jsme vytvořili separátní web pro B2B klienty –profirmy.copygeneral.cz. Předpoklad byl, že B2B web bude sbírat nové firemní zákazníky, o které se následně postará account management společnosti Copy General. Tento akviziční způsob měl zvýšit celkovou hodnotu zákazníka i průměrnou hodnotu objednávky.

To se podařilo. Už po pár měsících se ukázalo, že průměrná hodnota objednávky je 6× vyšší než u stávajícího e-shopu.

 

Jak jsme postupovali?

Pro dosažení výše uvedených cílů jsme se při tvorbě PPC kampaní zaměřili na vybrané produkty, především ty komplexnější. Jelikož se PPC kampaně měly vztahovat k námi zcela nově vytvořenému webu, začínali jsme na „zelené louce“. Nejprve jsme tedy dokončili web a následně spustili kampaně. 

Z toho důvodu bylo tedy nejprve nutné vytvořit solidní základ, který by vycházel z komplexní analýzy klíčových slov. Na tomto základě jsme navrhli strategii, která se v první fázi zaměřovala na tvorbu a spuštění search kampaně, a to především z důvodu velmi dobré hledanosti vybraných produktů společnosti.

Identifikace problémů a jejich řešení

Jak už jsme zmínili, kampaně se vztahovaly ke zcela novému webu, tudíž bylo možné odhadnout počáteční konverzní poměr webu pouze na základě vlastních zkušeností. Navíc jsme identifikovali určitý překryv množin klíčových slov, která pro vyhledávání produktů používají nejen B2B klienti (na které kampaně cílily), ale i běžní B2C uživatelé. Dále vyplynulo, že je ve skutečnosti výrazně vyšší potenciál hledanosti, než jakému by odpovídal maximální rozpočet schválený společností Copy General. 

Tyto identifikované problémy v zásadě potvrdily správnost prvotního cíle a záměru cílit pouze na určité produkty. Zúžením cílení kampaně jsme vyřešili omezený měsíční rozpočet a ověřili si reálný konverzní poměr webu. Abychom zvýšili relevantnost přiváděných leadů, textace kampaní jsme pečlivě formulovali do „B2B jazyka“, abychom od kliknutí na reklamu odradili případné B2C uživatele (pro které má zákazník dedikovaný e-shop).  

 

Jaké jsou výsledky naší spolupráce?

Přípravu kampaní jsme zahájili v červenci 2023, a to důkladným studováním produktů, analýzou klíčových slov a návrhem strategií. K jejich ostrému spuštění pak došlo 18. 8. 2023. Naprostá většina kampaní probíhá ve vyhledávací síti. Tyto kampaně částečně doplňujeme display kampaněmi a kampaněmi na sociálních sítích.  

Koncem září 2023, tedy za necelý měsíc od zahájení kampaní, jsme se dostali pod očekávanou hranici nákladů ceny za lead, a to včetně příslušné správy. Od této doby tuto hranici nejen stabilně udržujeme, ale dostáváme se i na nižší čísla. Díky prokazatelně velmi dobrým výsledkům hned od startu kampaní nám společnost Copy General schválila navýšení maximálního rozpočtu kampaní již během září. 

Pojďme se podívat na nejdůležitější výkonnostní metriky:  

  • Dlouhodobé průměrné CTR nad 8 %.  
  • Dlouhodobý konverzní poměr je 3–4 %.  
  • Průměrná hodnota jedné poptávky je 10 × vyšší než přes e-shop (tím jsme potvrdili naše původní předpoklady). 
  • I přes zvyšující se relevantnost klíčových slov v kampani se nám podařilo snížení počáteční CPC o 30 %.  

Díky neustále průběžné optimalizaci kampaní se nám daří přivádět velmi kvalitní B2B leady, jejichž relevantnost se pohybuje nad 90 %. Společnosti Copy General tak odpadá práce s eliminací záplavy nesmyslných leadů a může se tak plně soustředit na ty relevantní. Stoupá i průměrná hodnota objednávek z těchto leadů – už v současné době (koncem roku 2023) se podařilo dosáhnout vytyčeného cíle.  

Jak spolupráce pokračuje?

Všechny měsíce dosavadní spolupráce byly prozatím úspěšné. Díky dobré kvalitě leadů a stabilnímu růstu počtu poptávek budeme postupně navyšovat rozpočet a testovat cílení produktů mezi e-shopem a poptávkovým webem a budeme dlouhodobě sledovat vývoj hodnoty zákazníků a průměrných objednávek pro další rozvoj a strategii.  

Od začátku zahájení spolupráce dostáváme od společnosti Copy General zpětnou vazbu a data o relevantnosti. Díky tomu zvyšujeme důraz na propagaci určitých produktů (a jiné naopak tlumíme) – PPC kampaň tedy neustále flexibilně upravujeme a optimalizujeme.  

Pro společnost Copy General jsme dále vytvořili zcela nové weby – viz případové studie tvorby webu pro divizi PLAN nebo divizi CGOS, na které rovněž vedeme samostatné reklamy.  

Jak naši spolupráci hodnotí klient

S novou obchodní strategií zaměřenou na akvizici B2B klientely jsme potřebovali nejen jasně oddělit nabídku služeb pro soukromé a korporátní zákazníky, ale především získávat relevantní leady z firemního prostředí. Vzájemnou spoluprací s myTimi se obojí podařilo nad očekávání dobře – předpokládané výsledky se dostavily dokonce dříve, než bylo odhadováno. I z těchto důvodů jsme se rozhodli navýšit prostředky pro relevantní marketingové aktivity,“ říká Karin Skovajsová, marketingová manažerka společnosti Copy General.

 

 

Zlepšete svoji akvizici
ještě dnes

Jak si přejete využít svých
300 Kč zdarma?

Napište nám a my se
vám obratem ozveme.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení
4.9 hodnocení

Mohlo by vás zajímat

Všechny články >
Timi photo
Jan Skovajsa
CEO
zakladatel, CEO a zároveň jeden z investorů myTimi

Ozveme se vám do 24 hodin

Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení

Těšte se na výhody

fajfka
Víme, jak růst
fajfka
myTimi už využívá více než 9 679 zákazníků
fajfka
Platíte za výsledky a vždy dopředu víte kolik
fajfka
Na projekty nahlížíme z perspektivy majitele firmy