SEO strategie je plán – my ho konkrétně tvoříme pomocí OGSM modelu – díky kterému víte, čeho chcete dosáhnout, jakým způsobem a za jakou dobu. Strategii píšeme na 1 stranu A4 a tak, aby ji pochopil opravdu každý. Cíle jsou vyjádřené číselně, najdete v ní jednoduchý popis kroků, jak na SEO, včetně témat článků a typů webů, ze kterých budeme získávat zpětné odkazy. Dokonce budete mít k dispozici výhled potenciálu vašeho webu na 2–3 roky, díky kterému uvidíte, jak skokově poroste jeho efektivita.
Stanovíme reálné cíle a způsob, jak jich dosáhnout a zlepšit SEO. Strategii vždy tvoříme s ohledem na ROI (návratnost investic), protože bez toho, aby se vám investice do SEO vrátila, nemá smysl ho vůbec dělat. Pokud tedy pro vás nebudou SEO aktivity vycházet číselně dobře, nedoporučíme vám je (umíme totiž odhadnout, kdy se stanou ziskové a kdy se vám investice do nich vrátí). Strategii také 2× ročně vyhodnocujeme. Pokud výsledky neodpovídají zvolenému směru, strategii upravíme.
SEO funguje na principu optimalizace webových stránek tak, aby je vyhledávače (např. Google nebo Seznam) lépe hodnotily a zobrazovaly na vyšších pozicích ve výsledcích vyhledávání. Zahrnuje úpravu technických parametrů webu, tvorbu kvalitního obsahu a budování zpětných odkazů. Čím lépe je web optimalizovaný pro vyhledávače, tím větší je šance, že se objeví na předních místech ve výsledcích vyhledávání.
SEO strategie je dlouhodobý plán, který má za cíl zlepšit viditelnost webových stránek ve výsledcích organického vyhledávání. Zahrnuje různé aktivity, jako je lokální SEO, technická optimalizace webu, tvorba kvalitního obsahu, linkbuilding a další.
SEO je soubor činností, které zlepšují viditelnost webových stránek v organických (neplacených) výsledcích vyhledávání.
Slovní spojení SEO optimalizace ale není správné, protože SEO (Search Engine Optimization) už samo o sobě znamená optimalizaci pro vyhledávače. Správně byste tedy měli použít pouze SEO, nebo optimalizace pro vyhledávače.
Mezi tři hlavní pilíře SEO patří: technická optimalizace webu (rychlost, struktura, responzivita), obsahová strategie (kvalitní a relevantní obsah) a off-page faktory (linkbuilding – získávání zpětných odkazů).