Náhlý pokles návštěv na webu Lamaelu jsme vyřešili změnou SEO strategie

Přečteno 1709 x
Lamael je unikátní český projektový nástroj, který vznikl podle reálných potřeb podnikatelů. Pomůže vám řídit projekty, pohlídá všechny termíny a vyřídí za vás i veškerou fakturaci. Má mnoho užitečných funkcí, díky kterým vám usnadní práci.

S čím chtěl Lamael pomoct? 

Pro Lamael jsme pravidelně psali 3–4 blogové články měsíčně na témata týkající se projektového managementu, řízení týmu a porovnání s ostatními projektovými nástroji. Firmu ale začala na podzim roku 2020 trápit nízká organická návštěvnost. Potřebovala oslovit a přivést na web nové návštěvníky a celkově rozšířit povědomí o projektovém nástroji. Oproti konkurenci obsahoval odkazový profil webu Lamael pouze pár desítek odkazů, čímž nevyužíval plný potenciál off-page SEO. Web se zobrazoval na klíčová slova, která nesouvisela s obchodními cíli Lamaelu. 

Cílem tedy bylo zvýšit organickou návštěvnost o 50 %, oslovit a přivést na web nové návštěvníky, a tím rozšiřovat povědomí o značce. 

 

Jak jsme postupovali? 

Provedli jsme kompletní technický SEO audit webu a našli jsme mnoho příležitostí pro zlepšení. Výstupem naší práce byl checklist s 18 položkami, které potřebovaly úpravu. Mezi to nejdůležitější patřilo například: 

 

  • Optimalizace štítků na blogu. 
  • Tvorba článků na základě analýzy klíčových slov. 
  • Přeložit na webu některé textové prvky do češtiny. 
  • Optimalizovat Title a Description u některých stránek. 

 

Vytvořili jsme SEO strategii, ve které jsme se zaměřili na získávání 3–4 odkazů měsíčně z kvalitních webů, které se věnují podnikání, managementu a osobnímu rozvoji. Vypracovali jsme analýzu klíčových slov, na základě které jsme nadále publikovali blogové články. Naším dodatečným cílem také bylo, aby se web Lamaelu zobrazil na vybrané kategorie klíčových slov, které jsou blíže byznysovým cílům Lamaelu, a to na první stránce ve výsledcích vyhledávání

 

 
 

Jakých výsledků jsme dosáhli po prvním roce spolupráce? 

  • Organické návštěvy – meziroční růst o 288 % 
  • Noví uživatelé z kanálu organic – meziroční růst o 335 % 

 

V prvním roce jsme dokázali přesáhnout stanovený cíl 50 % a na web jsme přivedli mnoho nových uživatelů. Během druhého roku se růst zpomalil a ve druhém kvartálu dokonce došlo k meziročnímu poklesu organické návštěvnosti. 

 

Jak řešíme pokles návštěv na webu? 

Vzhledem k poklesu v druhém roce naší spolupráce jsme se po konzultaci s klientem rozhodli pro změnu strategie v rámci SEO. Při návrhu nové strategie jsme vycházeli ze zkušeností a informací klienta, který se ve své cílové skupině pohybuje a má o ní přehled. Nová SEO strategie zahrnovala: 

 

  • Tvorbu manažerských návodů formou pillar pages – vycházeli jsme z toho, že podnikatelé a manažeři (tedy cílová skupina) si rádi přečtou delší text v podobě příručky, která má přidanou hodnotu a obsahuje detailní informace. Vytvořili jsme tedy 8 hlavních tematických celků, a to podle již publikovaných článků, ze kterých budeme čerpat. 
  • Získávání kvalitnějších odkazů – rozhodli jsme se snížit počet odkazů, ale zvýšit jejich kvalitu. 
  • Zaměření obsahu na long-tailová klíčová slova – vypracovali jsme další analýzu klíčových slov a také content gap analýzu. Zaměřili jsme se na long-tailová klíčová slova, a podle nich sestavili harmonogram témat pro blogové články. 

 

 
 

Jaké výsledky přinesla změna SEO strategie? 

Od srpna roku 2022 jsme zaznamenali meziroční růst návštěvnosti o 50 %. Zatím ale nelze vyvozovat relevantní závěry, protože jde o krátké období. Nadále budeme aplikovat novou strategii a sledovat stanovená KPIs. 

 

Jak naší spolupráci hodnotí majitel Lamaelu? 

„Zvýšit organickou návštěvnost trvá dlouho a je to mravenčí práce. Představovali bychom si, že organika poroste rychleji a že to nebude tak nákladné. To je asi zbožné přání mnoha firem a podle mě mylná představa. Bez dlouhodobé a systematické práce myTimi by nám organika asi nevyrostla vůbec, nebo by rostla mnohem pomaleji. My sami bychom na tuto práci neměli chuť a čas. Raději se věnujeme vývoji vlastního produktu a zvyšování hodnoty systému Lamael pro naše klienty. Spolupráce s myTimi nám funguje dobře a outsourcing této činnosti nám dává velký smysl.“

- Martin Pavlík, majitel Lamaelu 

 

Vylepšíme vaše SEO a přivedeme vám mnoho nových uživatelů 

Víte, že můžete dostat svůj web na první pozice ve výsledcích vyhledávání, aniž byste zaplatili za reklamu? V myTimi umíme díky SEO zviditelnit váš web. Vytvoříme vám SEO audit, podle kterého společně zvolíme tu nejvhodnější strategii. Napíšeme vám články, které vyhledávače milují a zároveň vám přivedou nové návštěvníky. Zjistěte, co můžete na svém webu vylepšit. Ozvěte se pro nezávaznou nabídku

 

 

Zlepšete svoji akvizici ještě dnes

Zpráva


Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
deloitte

Mohlo by vás zajímat

Marketing
Web myTimi jako výkladní skříň špičkového SEO – růst ze 60 000 na 140 000 návštěv ročně
V myTimi pomáháme našim klientům získávat zákazníky díky marketingu a obchodu a poté je udržet díky zákaznickému servisu. S námi jsou všechny náklady v podnikání variabilní v jakékoliv fázi.
Přečíst
Marketing
Fingo.cz jsme díky zpětným odkazům zvýšili organickou návštěvnost o 432 %
Fingo pomáhá lidem se lépe orientovat ve financích a najít nejlepší investiční příležitosti, hypotéky nebo životní pojištění pomocí srovnávacích kalkulaček. Proto si moc dobře spočítali, že mají příliš vysokou cenu za lead a potřebují posílit organickou návštěvnost.
Přečíst
Marketing
Společnost BO! reality a finance získala 183 relevantních zájemců o zaměstnání díky kariérnímu webu a reklamní kampani
Realitní kancelář BO! reality a finance založili dlouholetí odborníci v oboru, kteří přináší moderní postupy do světa realit. Svým klientům nabízí pomoc s koupí, prodejem, rekonstrukcí nebo pronájmem nemovitostí. Společnost klientům nepomáhá jen čistě v oblasti nemovitostí, ale bere v potaz i finance, které se s nemovitostmi pojí.
Přečíst
Marketing
Vytvořili jsme korporátní web s rodinnou atmosférou
Společnost NESS Czech patří mezi největší poskytovatele IT služeb v České republice. Je součástí mezinárodní skupiny NESS Digital Engineering – její kanceláře a inovační centra najdete v USA, Evropě, na Blízkém východě i v Asii.
Přečíst

Napište mi, s čím potřebujete pomoci,
a pojďme se sejít

Těšte se na výhody

fajfka
Perspektiva majitele firmy
fajfka

60+ odborníků pod jednou střechou

fajfka
myTimi už využívá více než 327 zákazníků
Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Jan Skovajsa
Jan Skovajsa
zakladatel, CEO
a zároveň jeden z investorů myTimi
© myTimi s.r.o. 2025