Work-life balance: 5 tipů pro rovnováhu mezi prací a volným časem

23. 4. 2019
Inspirace Přečteno 4919 x

Doufáme, že době, kdy se člověk styděl před šéfy za to, že má rodinu, koníčky a umí se po práci jít bavit, odzvonilo. Stihnout v dnešním uspěchaném světě vše, co musíte a chcete, a přitom nebýt ve stresu, zní jako úkol pro akčního hrdinu. Jak najít rovnováhu mezi prací a volným časem?

 

dívka chodí po plotě v přírodě

 

Co je to work-life balance

Žít Nonstop chce každý, jen Michal David na to přehnaně často upozorňuje. Jak zvládat naplno pracovat, učit se, užívat si volného času a spánku? Musíte se snažit o work-life balance neboli správnou prioritizaci mezi prací a volným časem!

Ony totiž přesčasy, nedostatek času na rodinu a přátele, syndrom vyhoření a rodinné i osobní problémy jsou jen některé důsledky přepracování. Často se tak děje proto, že neumíme říct ne, delegovat a vše si správně naplánovat. 

 

5 tipů, jak najít rovnováhu mezi prací a volným časem

Dosáhnout rovnováhy mezi prací a volným časem nemusí být nutně nadlidský úkol. My v myTimi přinášíme 5 tipů, jak dosáhnout tzv. work-life balance a rady, jak vám s nimi může myTimi pomoci:

 

1. Najděte si práci, která vás baví

Práci nechápejte jako nutné zlo, to vás šťastnými neudělá. Najděte si zaměstnání, které vás baví, ve kterém budete mít možnost se socializovat a učit se novým věcem. Řekněte NE také věcem, které vám berou drahocenný čas v osobním životě a vysávají z vás energii. 

Timi tip: Potřebujete pomoci třeba s administrativou, plánováním služební cesty nebo s komunikací s úřady? Vyzkoušejte naši službu osobní asistence.

 

2. Dělejte vše naplno

Všemu, co děláte, věnujte plnou pozornost. Plná soustředěnost vám pomůže nejen úkol splnit rychleji, ale také kvalitněji. A může se jednat třeba jen o přečtení stránky v oblíbené knize.

Timi tip: Ruší vás od práce telefony vašich zákazníků? Nebo je zvedáte i ve volném čase? Pak je tu pro vás služba zákaznického servisu od myTimi.

 

3. Sestavte si priority

V práci i doma si promyslete, jaké aktivity a úkoly mají přednost. Co si zaslouží vaši plnou pozornost jako první a co naopak počká? Pomůže vám sestavení denních, týdenních a měsíčních priorit.  

Timi tip: Přečtěte si náš článek o Eisenhowerově principu, který vám s prioritizací úkolů určitě pomůže.

 

4. Úkoly delegujte

Kdo potřebuje asistenta? Každý, kdo soupeří se svým časem. Čas se stává nejcennější a zároveň nejvíce nedostatkovou komoditou pro ty, kteří řídí projekt od velké firmy až po chod domácnosti. Tím spíš vystupuje do popředí potřeba schopnosti správného delegování a třídění toho, co skutečně musíte udělat vy, a toho, co za vás může udělat kdokoli jiný. Pokud to zvládnete, váš čas bude mnohem produktivnější, odvedená práce mnohem hodnotnější a vaše cena na pracovním trhu mnohem vyšší.

Timi tip: Podnikáte? Soustřeďte se na jádro svého podniku a osekejte všechno, co s ním nesouvisí, a na co navíc potřebujete specifické know-how: marketing, obchod a zákaznický servis.
 

 

5. Přestaňte vyčítat si trochu zábavy 

Užít si po skončení pracovní doby pivo s přáteli nebo hodinu v posilovně, na tom přece není nic špatného. Vypnout si telefon na dvoutýdenní dovolené taktéž. Užijte si každou minutu vašeho volného času!

Timi tip: Máte pocit, že telefon vypnout prostě nemůžete? Naši virtuální asistenti zvedají telefony pro ty, co si užívají zasloužené volno, třídí urgentní a neurgentní zprávy a podle dohody zasílají report a seznam věcí k vyřízení. Tím odfiltrují 95 % vyrušení.

 

Work-life balance jako životní cíl

Cesta k úspěchu nevede přes workoholismus ani syndrom vyhoření, ale přes chytrou prioritizaci a zvyšování hodnoty své práce důmyslným delegováním. Především pro ty, kteří do světa vykopávají svůj vlastní projekt, je pak důležité rozhodovat mezi důležitým a nedůležitým, urgentním a neurgentním a delegovatelným a nedelegovatelným. Přemýšlíte, jak zvládnout svůj podnik? Připravili jsme pro vás možnosti outsourcingu, které vám vaši cestu k work-life balance výrazně usnadní.

 

Zlepšete svoji akvizici ještě dnes

Zpráva


Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
deloitte

Mohlo by vás zajímat

Inspirace
Efektivní metody pro nábor a udržení zaměstnanců z generace Z
Generace Z neboli internetová generace je nyní ve věku, kdy dostudovala a hledá práci. Má ale odlišné hodnoty a preference, takže její zástupce do své firmy nenalákáte tak snadno. Co na ně tedy zabírá?
Inspirace
Jak na onboarding onsite i na dálku?
Víte, jak na úspěšný onboarding? Přečtěte si náš článek, ve kterém odhalujeme důležité strategie pro začlenění nových zaměstnanců do vašeho týmu – ať už na dálku, nebo přímo v kanceláři. Přivítejte nováčky s otevřenou a přátelskou náručí.
Inspirace
Jak vést pracovní pohovor, abyste uchazeče skutečně nadchli?
Probrali jste se štosy životopisů a konečně vás čeká první setkání s uchazeči o práci ve vaší firmě. Máte strach, abyste jim jejich nadšení hned nezkazili a nebyli nakonec sami odmítnuti? Pojďte se s námi podívat, jak správně vést pracovní pohovor. Na co nezapomenout a čemu se naopak rozhodně vyhnout, aby bylo setkání pro obě strany maximálně příjemné?
Inspirace
7 knih o podnikání, které doporučuje náš CEO
Žádný učený z nebe nespadl. Ani ten nejzkušenější markeťák či majitel firmy se nenarodil s know-how, jak udělat tu nejlepší reklamu nebo vést firmu. Ty nejcennější zkušenosti sbíráte po cestě a sebevzdělávání, získávání nových a zajímavých informací k tomu bezpochyby patří. Náš CEO Jan Skovajsa se inspiroval mnoha knihami, které mu pomohly na jeho cestě k úspěšnému podnikání – tady jsou.

Napište mi, s čím potřebujete pomoci,
a pojďme se sejít

Těšte se na výhody

fajfka
Perspektiva majitele firmy
fajfka

60+ odborníků pod jednou střechou

fajfka
myTimi už využívá více než 327 zákazníků
Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Jan Skovajsa
Jan Skovajsa
zakladatel, CEO
a zároveň jeden z investorů myTimi
© myTimi s.r.o. 2025