Work-life balance: 5 tipů pro rovnováhu mezi prací a volným časem

 

Doufáme, že době, kdy se člověk styděl před šéfy za to, že má rodinu, koníčky a umí se po práci jít bavit, odzvonilo. Stihnout v dnešním uspěchaném světě vše, co musíte a chcete a přitom nebýt pod stresem zní jako úkol pro akčního hrdinu. Jak najít rovnováhu mezi prací a volným časem?

 

Co je to work-life balance

Žít Nonstop chce každý, jen Michal David na to přehnaně často upozorňuje. Jak zvládat naplno pracovat, učit se, užívat si volného času a spánku? Musíte se snažit o work-life balance neboli správnou prioritizaci mezi prací a volným časem!

Ony totiž přesčasy, nedostatek času na rodinu a přátele, syndrom vyhoření a rodinné i osobní problémy jsou jen některé důsledky přepracování. Často se tak děje proto, že neumíme říct ne, delegovat a vše si správně naplánovat. 

 

5 tipů, jak najít rovnováhu mezi prací a volným časem

Dosáhnout rovnováhy mezi prací a volným časem nemusí být nutně nadlidský úkol. My v myTimi přinášíme 5 tipů, jak dosáhnout tzv. work-life balance a rady, jak vám s nimi může myTimi pomoci:

 

1. Najděte si práci, která vás baví

Práci nechápejte jako nutné zlo, to vás šťastnými neudělá. Najděte si zaměstnání, které vás baví, ve kterém budete mít možnost se socializovat a učit se novým věcem. Řekněte NE také věcem, které vám berou drahocenný čas v osobním životě a vysávají z vás energii. 

Úkol pro myTimi: pomůžeme vám s hledáním práce snů!

 

2. Dělejte vše naplno

Všemu, co děláte, věnujte plnou pozornost. Plná soustředěnost vám pomůže nejen úkol splnit rychleji, ale také kvalitněji. A může se jednat třeba jen o přečtení stránky v oblíbené knize.

Úkol pro myTimi: pomůžeme vám s resty, které kradou pozornost!

 

3. Sestavte si priority

V práci i doma si promyslete, jaké aktivity a úkoly mají přednost. Co si zaslouží vaši plnou pozornost jako první a co naopak počká? Pomůže vám sestavení denních, týdenních a měsíčních priorit.  

Úkol pro myTimi: na některé priority nestačíte? Backoffice, obchod, marketing, grafika, event management, … to je naše!

 

4. Úkoly delegujte

Kdo potřebuje asistenta? Nejen manažeři ale i osoby pečující o domácnost potřebují pomoci s úkoly, které je štvou. A přitom vůbec nezáleží na tom, zda jsou to rutinní nebo nečekané povinnosti. Některé úkoly můžete delegovat, jiné eliminovat a další dokonce vyškrtnout ze svého seznamu priorit. 

Úkol pro myTimi: vyřešíme věci, které vás štvou! Třeba za vás skočíme na úřad.

 

5. Přestaňte vyčítat si trochu zábavy 

Užít si po skončení pracovní doby pivo s přáteli nebo hodinu v posilovně, na tom přece není nic špatného. Vypnout si telefon na dvoutýdenní dovolené taktéž. Užijte si každou minutu vašeho volného času!

Úkol pro myTimi: vytvoříme vám itinerář na cesty nebo zarezervujeme místo v krásné restauraci!

 

Work-life balance jako cíl celebrit

Být úspěšný a přitom si užívat volného času s přáteli a rodinou se navzájem nevylučuje. To potvrzují i hvězdy světového formátu. Jaké to jsou? My o nich brzo napíšeme!
 

Abyste mohli používat myTimi naplno, prosím, potvrďte souhlas s našimi pravidly soukromí. Více informací: zdeSouhlasím