5 tipů, jak ušetřit peníze v podnikání

8. 7. 2019
Inspirace Přečteno 3706 x

Podnikání je závod mezi zisky a výdaji. Pokud utrácíte zbytečně, musíte zvednou cenu zákazníkovi, a tím stlačíte poptávku. Jestliže se vám naopak podaří ušetřit, odmění vás nejen nižší účty, ale i větší zájem o levnější produkty. Pojďme se tedy společně kouknout, jak v podnikání ušetřit peníze.

 

prasátko na peníze

 

1. Jak ušetřit peníze za provozovnu

Opravdu provozovnu potřebujete? Pokud si chcete otevřít kavárnu nebo tetovací studio, klasický garážový start se pro vás nehodí. Jestliže ale budujete novou IT firmu nebo podnikáte online, s přechodem do pronajatých kanceláří nepospíchejte. Vyzkoušejte práci z domu, z garáže, z kavárny, z co-sharingu, z lavičky v parku,…

Máte pocit, že všechny členy týmu musíte držet na jednom místě? I velké korporáty už čím dál tím častěji motivují svoje zaměstnance k práci na dálku. Umí si totiž spočítat, že ušetří peníze za pracovní místo, elektřinu i kávu z kávovaru, a jejich zaměstnanec to navíc ocení.

 

2. Jak ušetřit peníze v provozovně

Nejde to jinak, než v provozovně? Nevadí, i tak můžete ušetřit na velkém množství drobných výdajů, které se s prací v provozovně pojí.

Projděte svoje účty za energie, řekněte si o slevu nebo rovnou změňte dodavatele. Plyn a elektřina vám potečou stále stejně, ale ušetříte výdaje za nevýhodnou smlouvu. Podobný postup zvolte u smlouvy za telefon.

 

3. Jak ušetřit peníze za kvalifikovanou pracovní sílu

Pokud si na práci najmete odborníka, počítáte s tím, že jeho čas je drahý. Většina lidí ale zapomíná na tenhle faktor v okamžiku, kdy jde o jejich vlastní práci. Pokud máte potenciál vydělávat několik tisíc za hodinu, ale trávíte čas vyřizováním jednoduchých e-mailů, svůj potenciál ztrácíte. Ušetřete peníze prostě tím, že jednoduchou práci bude dělat člověk s nízkou hodinovou sazbou, odborníky pak využijete jenom na opravdu odbornou práci. A nezapomeňte: váš čas jsou taky peníze a time-management je základ.

Přečtěte si náš článek o tom, jak delegovat svoje povinnosti.

 

4. Jak ušetřit v podnikání díky outsourcingu

A když už jsme u pracovní síly, zaměřte se také na typy úvazků, které svým spolupracovníkům nabízíte. Pokud někoho zaměstnáte na osm hodin denně, ale máte pro něho tu sedm, tu tři hodiny reálné práce, vyplatí se vám? A co když máte sice práce tak akorát osm hodin denně, ale potřebujete zvládnout široké spektrum činností od pochůzek, přes navolávání kontaktů a správu sociálních sítí až k personalistice?

Přesně v takových případech se vám nejvíce vyplatí outsourcování. Získáte pomoc právě v takovém rozsahu, který potřebujete, a díky tomu na každou odbornost můžete využít odborníka. Zkuste to třeba s myTimi:

  • Marketing od tvorby webu přes copywriting až k výkonnostním reklamám.
  • Obchod od rešerše trhu až po akvizici nových zákazníků.
  • Zákaznický servis od správy objednávek po řešení reklamací.
  • Virtuální asistence od chytrého kurýra po plnění repetitivních úkolů.

 

5. Jak ušetřit na daních

Stát je velký náklad a k podnikatelům, své proklamované „soli země“, se ne vždy chová přívětivě. Nicméně nezapomeňte, že při podání daňového přiznání můžete uplatnit řadu odečitatelných položek:

  • bezúplatná plnění (zkrátka „dar“)
  • úroky z hypotečního úvěru (nebo podobného úvěru)
  • penzijní připojištění
  • životní pojištění
  • odborové příspěvky
  • příspěvky na vzdělávání


Zvažte také, jestli pro vás bude výhodnější pohybovat se v režimu plátce nebo neplátce DPH. Dobrovolná registrace k platbě DPH vám může ušetřit peníze, například když váš majoritní odběratel sám patří k plátcům.
 
Víme, že podnikání je boj. myTimi je tu od toho, aby vám ho co nejvíce usnadnilo. Kvůli tomu nabízíme mnoho příležitostí, jak levně načerpat pracovní sílu i know how a nechat svůj byznys vyrůst. Koukněte se, jaké služby vašemu podnikání nabízíme, nebo se nám rovnou ozvěte.

Zlepšete svoji akvizici ještě dnes

Zpráva


Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
deloitte

Mohlo by vás zajímat

Inspirace
4 styly řízení zaměstnanců – náš CEO doporučuje direktivní řízení
Jak být „kapitánem lodi“, kterého posádka bude nejen poslouchat, ale také s ním ráda popluje do neznámých vod? To je otázka, kterou si pokládají manažeři i majitelé firem a my vám na ni dneska dáme odpověď od toho nejpovolanějšího – našeho CEO Honzy. Ten má s vedením lidí bohaté zkušenosti a předá vám konkrétní tipy a rady získané dlouhou praxí.
Inspirace
Tajemství úspěchu začíná v posteli – co radí náš CEO pro zvýšení produktivity?
Pro CEO úspěšné firmy je každý den výzvou plnou neustálého rozhodování, strategizování, pečlivého time managementu a hledání rovnováhy mezi prací a osobním životem. Proto vám dnes prozradím, jak to celé vlastně dělám.
Inspirace
Jak začít podnikat od nuly a vybudovat trvale úspěšnou firmu?
Začít podnikat je odvážný krok. Ale jak na to, pokud nemáte žádné zkušenosti? V našem článku vás krok po kroku provedeme tím, jak rozjet byznys, abyste neskončili na smetišti podnikatelských dějin, ale vybudovali trvale úspěšnou firmu.
Inspirace
7 nástrojů, které pomáhají řídit byznys
Efektivní řízení byznysu je klíčovou ingrediencí v receptu na podnikatelský úspěch. Jak ale dosáhnout optimálního výkonu a konkurenceschopnosti? V tomto článku se zaměříme na několik základních nástrojů, které vám v tom můžou pomoct. Od disciplíny jako základního kamene úspěchu přes reporting a KPI až po SMART cíle a Eisenhowerův diagram pro efektivní prioritizaci.

Napište mi, s čím potřebujete pomoci,
a pojďme se sejít

Těšte se na výhody

fajfka
Perspektiva majitele firmy
fajfka

60+ odborníků pod jednou střechou

fajfka
myTimi už využívá více než 327 zákazníků
Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Jan Skovajsa
Jan Skovajsa
zakladatel, CEO
a zároveň jeden z investorů myTimi
© myTimi s.r.o. 2025