Dejte si pozor při výběru virtuálního asistenta!

13. 2. 2019
Inspirace Přečteno 2104 x

Virtuální osobní asistent není v dnešním uspěchaném světě přežitek, ale spíše nutnost. Podnikatelé a manažeři ho s radostí využívají, protože jim šetří čas i peníze. Kompetentní osoba za ně nanejvýš efektivně vyřeší rutinní i neočekávané úkoly. Chcete i vy mít více času? Nejdříve ze všeho si položte otázku, jak si vlastně vybrat virtuálního asistenta. 

 

 

Virtuální asistent může pomoci každému

Kdo vůbec potřebuje asistenta? Odpověď zní: každý! Rozhodli jste se využít jeho služby nehledě na to, zda jste podnikatel či manažer nebo jste zaneprázdnění péčí o domácnost? 

Oblíbenost možného využití virtuální asistence v Česku roste. To samozřejmě vede v tomto oboru ke vzniku konkurence a vzhledem k tomu, že vám má asistent pomoci ve vašem nadmíru důležitém osobním či kariérním životě, měli byste se soustředit na to, jak si správně virtuálního asistenta vybrat. 

Chápeme, že si chcete zvolit schopného pomocníka a nechcete něco tak důležitého, jako vaši rodinu či úspěch v zaměstnání, vložit do rukou nesprávné osoby. Jak na to?

 

Jak si vybrat virtuálního asistenta 

Před samotným výběrem virtuálního pomocníka si položte několik specifických otázek. Jejich zodpovězení vám usnadní výběr. Jaké to jsou?

 

  • Jaké specifické úkoly by za vás měl asistent splnit?
  • Jedná se o jednorázový projekt, nebo potřebujete stálou strukturovanou spolupráci?
  • Potřebujete specializovanou osobu, která má vysokoškolské vzdělání a umí cizí jazyky?
  • Jaký máte rozpočet?

 

Každá odpověď je pro výběr asistenta klíčová.

 

Není asistent jako asistent

Služby virtuálního asistenta se v Česku začínají těšit oblibě. Je však dobré mít na paměti, že ne všechny služby nabízejí stejně kvalitní servis. Pro začátek se stačí podívat na veřejná hodnocení uživatelů například na Facebooku a Google Plus. Měli klienti firem s virtuálním asistentem dobré zkušenosti

Hleďte i na ty nejmenší drobnosti a položte si několik dalších otázek. Jak vypadal první kontakt s vámi vybraným virtuálním asistentem? Můžete ho zastihnout telefonicky, emailem i přes Facebook Messenger, když jste zrovna na schůzce a nehodí se vám volat ani sepisovat dlouhý mail? Chce vás společnost nabízející tyto služby lépe poznat, aby bylo zadávání úkolů snadnější a jejich plnění rychlejší?

 

Na co se při výběru soustředit?

Soustřeďte se také na podmínky rozvázání vztahu. Pokud si nepadnete do oka, existuje možnost vypovězení smlouvy ve zkušební době? A je vůbec potřeba pracovní smlouva spojená s množstvím administrativy? Existují i virtuální asistenti, které si můžete zdarma vyzkoušet a po prvním úkolu bude zřejmé, zda spolupráce oboustranně funguje.  

Pokud je pro vás důležité poznat asistenta, který vám bude s důležitými i méně důležitějšími úkoly pomáhat, vyberte si firmu, která něco takového, jako je setkání či online hovor, nabízí. Myslete i na to, že je v některých případech potřeba vzájemného zastoupení virtuálních asistentů, například kvůli nemoci či dovolené.

 

Volte moudře

Jak má správný asistent fungovat? Má asistent, kterého jste si vybrali, potřebnou praxi a zkušenosti v daném oboru? Jakým způsobem můžete jeho služby uhradit? Vybírejte si virtuálního asistenta i podle toho, zda platíte opravdu jen za jeho využitý čas, nikoliv za jeho dobu strávenou v práci, při které se třeba ani nevěnuje vašim úkolům. A v neposlední řadě se ujistěte, že jsou vaše personální data u společnosti v bezpečí. 

My věříme, že ať už se jedná o zakládání s. r. o. či živnosti nebo vyřizování rodičovského příspěvku a vyhledávání letenek, asistent by měl dělát rád to, co dělá. I to z něj, kromě mnoha dalšího, dělá dobrého asistenta.
 

Zlepšete svoji akvizici ještě dnes

Zpráva


Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
deloitte

Mohlo by vás zajímat

Inspirace
Efektivní metody pro nábor a udržení zaměstnanců z generace Z
Generace Z neboli internetová generace je nyní ve věku, kdy dostudovala a hledá práci. Má ale odlišné hodnoty a preference, takže její zástupce do své firmy nenalákáte tak snadno. Co na ně tedy zabírá?
Inspirace
Jak na onboarding onsite i na dálku?
Víte, jak na úspěšný onboarding? Přečtěte si náš článek, ve kterém odhalujeme důležité strategie pro začlenění nových zaměstnanců do vašeho týmu – ať už na dálku, nebo přímo v kanceláři. Přivítejte nováčky s otevřenou a přátelskou náručí.
Inspirace
Jak vést pracovní pohovor, abyste uchazeče skutečně nadchli?
Probrali jste se štosy životopisů a konečně vás čeká první setkání s uchazeči o práci ve vaší firmě. Máte strach, abyste jim jejich nadšení hned nezkazili a nebyli nakonec sami odmítnuti? Pojďte se s námi podívat, jak správně vést pracovní pohovor. Na co nezapomenout a čemu se naopak rozhodně vyhnout, aby bylo setkání pro obě strany maximálně příjemné?
Inspirace
7 knih o podnikání, které doporučuje náš CEO
Žádný učený z nebe nespadl. Ani ten nejzkušenější markeťák či majitel firmy se nenarodil s know-how, jak udělat tu nejlepší reklamu nebo vést firmu. Ty nejcennější zkušenosti sbíráte po cestě a sebevzdělávání, získávání nových a zajímavých informací k tomu bezpochyby patří. Náš CEO Jan Skovajsa se inspiroval mnoha knihami, které mu pomohly na jeho cestě k úspěšnému podnikání – tady jsou.

Napište mi, s čím potřebujete pomoci,
a pojďme se sejít

Těšte se na výhody

fajfka
Perspektiva majitele firmy
fajfka

60+ odborníků pod jednou střechou

fajfka
myTimi už využívá více než 327 zákazníků
Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Jan Skovajsa
Jan Skovajsa
zakladatel, CEO
a zároveň jeden z investorů myTimi
© myTimi s.r.o. 2025