Content marketing: Stručný průvodce pro malé a střední podniky

2. 3. 2020
Helpful Content Přečteno 34119 x

Automatizace, procesní řízení, digitalizace, absence obchodních bariér... takové rysy obchodu si ještě před několika dekádami malé i střední podniky uměly jen stěží představit. Internetový marketing dnes ale otevírá dveře do businessu komukoliv a to za minimálních transakčních nákladů na podnikání. Jak na content marketing?

 

nápis blog

 

Co je content marketing a čeho jím docílíte?

Technologie značně přispívají k rozšíření vědomostí a obchodních zájmů do mnohem širší sféry. Content marketing, v jehož čele může být firemní blog, potažmo copywriting a unikátní texty, dokonalá grafika či tvorba celého časopisu, může mít hned několik cílů.

Obsahový marketing může přilákat pozornost vašich zákazníků a vytvářet další potenciální publikum. Dokonalým nástrojem je i v případě, kdy potřebujete rozšířit svou zákaznickou základnu, potažmo zvýšit objem prodeje. Kde sehnat obchod a jak na nový lead vám náš CEO Honza již sdělil. Způsobů ovšem existuje mnohem víc a navzájem se nevylučují, naopak se podporují. Content marketingem budujete brand awareness (znalost značky) a získáte si u zákazníků důvěryhodnost.

Díky obsahu navíc v dnešním digitalizovaném světě zapojíte on-line komunitu uživatelů.

 

Content marketing pro malé a střední podniky stojí na vysoce kvalitním a cenném obsahu

Malé a střední podniky dokáží v začátcích prostřednictvím on-line marketingu zasáhnout, přilákat a rozšířit svou potenciální zákaznickou základnu. Kladete si otázku, jak a proč copywriting nebo celý content lákají pozornost, generují nové zákazníky a zvyšují prodeje, povědomí o značce i důvěryhodnost malého a středního podniku?

Odpověď je jednoduchá. Je totiž součástí tzv. inbound marketingu. Jedná se o soubor činností, které mají za cíl přivést zákazníka a udržovat ho spokojeného. Zároveň bývá obsahový marketing označován za metodu pull marketingu, kdy zákazník sám aktivně vyhledává informace a reaguje na dění ve společnosti, například pomocí komentářů či sdílení. Content marketing prostě funguje jako skvělý nástroj podpory prodeje!

 

Efektivní content marketing jde ruku v ruce s dobře nastavenou obsahovou strategií

Existuje stručný průvodce pro malé a střední podniky, jak správně uchytit content marketing? V začátcích a i během podnikání byste se měli soustředit na několik věcí. Jaké to jsou?

 

1. Stanovte si cíle

Chcete zvýšit návštěvnost či prodeje? Potřebujete vytvořit leady nebo vylepšit reputaci? Toužíte po budování silné důvěry a brand awareness? To vše by si kompetentní osoby v malých či středních podnicích měly na začátku stanovit.

 

2. Mějte přehled o vašem obsahu

Jak vypadá váš obsahový marketing? Analyzujte, jaký obsah jste již vyprodukovali a v jakém stavu se nachází. Navrhněte případná zlepšení či delegování na jinou kompetentní osobu. Pomoci vám může i virtuální asistent.

 

3. Navrhněte si personu

Definujte si cílové publikum. Persony jsou, v marketingovém pojetí, fiktivními a zároveň ideálními klienty. Můžete si jich stanovit vícero. Ohlížejte se přitom na charakteristické znaky i potřeby a formulujte, jaké problémy musíte k zákazníkově spokojenosti vyřešit.

 

4. Nečekejte okamžitý úspěch

Content marketing je dlouhodobá investice a úspěch vám nespadne do klína. Každý příspěvek na blogu i sociální síti, každý zveřejněný gif, infografika a podcast či veškeré jiné nástroje je třeba vnímat jako dlouhodobou investici.

 

5. Obsahovým marketing by měla žít celá společnost

Zapojte svůj tým do content marketingu. Není nic lepšího než angažovaný zaměstnanec, který pomáhá s tvorbou a propagací obsahu.

 

6. Kvalita je důležitější než kvantita

Četli jste, že je nutné přidávat příspěvky často a v pravidelných intervalech? To je rozhodně pravda! Přesto nesmí kvantita převažovat nad kvalitou.

 

7. Obsah tvořte, ale nezapomeňte ho propagovat

Když už si dáte tolik práce, že váš content marketing vypadá k světu, neopomíjejte fakt, že důležitá je také propagace obsahu. Váš příspěvek by se mohl v informačním smogu lehce ztratit.

 

8. Maximalizujte hodnotu obsahu, a tak i svého podnikání

Nezahazujte to, co už jste jednou vytvořili. Úspěšné firmy chtějí maximalizovat hodnotu obsahu a nebojí se převádět již použitý content do dalších formátů pro odlišná média.

 

Do jakého content marketingu se pustit?

Možností máte hned několik. Internetový marketing nám poskytl příležitost využívat nepřeberné množství nástrojů. Často skloňovaným pojmem jsou v dnešní době sociální sítě. Účinnou pomůckou jsou také video obsah, dobře vytvořená informační grafika či tvorba vlastního e-booku. Záleží i na vzhledu webových stránek a blogu. Na obě tyto platformy vkládejte příspěvky a dejte si na nich záležet.

Nenechte se odradit! Perfektním prostředkem jsou také odlišné formy vzdělání. Pořádejte přednášky, workshopy a webináře. Vytvářejte pro vaše publikum kvízy a jiné hry či soutěže.

A co je hitem posledních několika měsíců a ještě chvilku bude? Zaměřte se na podcasty, tedy audio nahrávky mluveného slova. Věříme, že posluchačům máte co nabídnout.

Všechny marketingové aktivity můžete nechat na nás. Víme, jak to ve světě businessu chodí, a společně vymyslíme to nejlepší řešení pro váš podnik.

 

Zlepšete svoji akvizici ještě dnes

Zpráva


Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
deloitte

Mohlo by vás zajímat

Helpful Content
Úspěšný firemní blog: podrobný návod, jak napsat články, které potěší čtenáře i vyhledávače
Jak psát blog, který bude firmě přivádět nové zákazníky? Když píšete marketingový článek, tvoříte ho s ohledem na čtenáře i vyhledávače. Špatně optimalizovaný článek pravděpodobně nikdo nenajede, i když bude jeho obsah sebelepší. A naopak skvěle optimalizovaný článek, který ale ze čtenářského hlediska stojí za „starou belu“, každý hned zavře. Proto pro vás máme návod, jak napsat článek tak, aby ho
Helpful Content
7 tipů, jak tvořit kvalitní obsah pro svůj web
V dnešní záplavě informací na internetu potřebujete své klienty zaujmout a dovést je k požadované akci a na to vám nebude stačit obyčejný web. Jak vytvořit takový web, který bude pro návštěvníky nejen atraktivní, ale také přinese požadované konverze? Připravili jsme pro vás sedm tipů, díky kterým snadno vylepšíte obsah vašeho webu, abyste využili jeho potenciál na 100 %.
Helpful Content
Jak psát případové studie: Návod v 6 krocích
Věděli jste, že přesvědčivá případová studie může být jeden z nejúčinnějších způsobů, jak představíte vaši službu nebo produkt a oslovíte nové zákazníky? Pokud jste ale ještě žádnou nepsali, dost možná nevíte, jak začít a na co se zaměřit. Náš článek vás krok za krokem provede celým procesem.
Helpful Content
V čem copywriteři nejvíce chybují aneb 9 nejčastějších chyb v textech
Dlouhé odstavce, nejistota v psaní číslovek nebo zaměňování krát za písmeno „x“. Každý copywriter má nějaké ty slabiny, kvůli kterým jeho texty nejsou úplně ukázkové. Existuje několik chyb, které se hojně vyskytují v článcích, newsletterech nebo příspěvcích na sociální sítě. Zjistěte, jestli je neděláte také.

Napište mi, s čím potřebujete pomoci,
a pojďme se sejít

Těšte se na výhody

fajfka
Perspektiva majitele firmy
fajfka

60+ odborníků pod jednou střechou

fajfka
myTimi už využívá více než 327 zákazníků
Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Jan Skovajsa
Jan Skovajsa
zakladatel, CEO
a zároveň jeden z investorů myTimi
© myTimi s.r.o. 2025