Marketing  |  Přečteno 2257 x
28. 3. 2022

12 tipů, jak vytvořit úspěšný e-shop

Využijte své webové stránky k co nejlepšímu uživatelskému zážitku, pozitivnímu kontaktu se zákazníky a podpoře nákupu. Máte spoustu možností, jak toho dosáhnout, a my vám představíme hned 12 z nich. Vynikněte mezi ostatními e-shopy a přilákejte co nejvíce kupujících.

banner

1. Zjistěte, kdo je váš zákazník 

Než se pustíte do tvorby webu, zeptejte se sami sebe, kdo je vaším zákazníkem. Kdo vaše produkty bude kupovat a jestli o ně bude mít někdo zájem. Vsadit můžete i na marketingový průzkum mezi potenciálními zákazníky a analýzou konkurence. Ptejte se zákazníků, co je zajímá, co jim u ostatních e-shopů vadí, a to využijte ve svůj prospěch. 

Tip: Vytvořte si zákaznickou personu – archetyp zákazníka, kterému přiradíte vlastnosti, motivaci, přání i obavy, a díky tomu budete vědět, jak přesně k němu mluvit a jak mu e-shop přizpůsobit. 

 

2. Sledujte konkurenci 

Zanalyzujte i stav vaší konkurence. Identifikujte obchody, které jsou podobné tomu vašemu a se kterými se můžete porovnávat. Můžete zákazníkům nabídnout něco, co konkurence ne? Čím jsou vaše produkty zajímavé? Cenou, kvalitou, materiálem, zpracováním nebo designem? Jaké má konkurence obchodní podmínky? Nabízí dopravu zdarma? Má atraktivnější balení produktu nebo fotky na webu? Zjistěte, v čem jste lepší než konkurence a v čem se naopak můžete inspirovat. Objevte svou konkurenční výhodu neboli jedinečný prodejní argument

 

3. Vyberte vhodný nástroj pro tvorbu e-shopu 

Existuje několik nástrojů pro tvorbu webových stránek a je jen na vás, kterému dáte přednost. Mezi levnější variantu patří Wordpress, který rovnou nabízí šablony. Další možností jsou krabicová řešení typu Webnode, Shoptet nebo Shopify. Nejdražší možnou variantou je pak tvorba e-shopu na míru (custom-made), se kterou budete mít jistotu, že bude e-shop vytvořený přesně pro vaše zákazníky. Na výběr tedy máte: 

 

  • Bezplatné systémy, kde zaplatíte jednorázově za úpravu e-shopu (nebo ji zvládnete sami). 
  • Pronájem, který za komplexně vyřešený a funkční e-shop platíte měsíčně. 
  • Tvorbu na míru, která se může pohybovat v desítkách až stovkách tisíc korun. 

 

4. Při tvorbě e-shopu se zaměřte na poutavý design  

Nezáleží na tom, jestli máte nejlepší produkt ve svém oboru a nejmilejší zákaznický servis, když nemáte dostatečně lákavý webový design a skvělou prezentaci. Podle studie společnosti Kissmetrics považuje 93 % kupujících vzhled za jeden z nejdůležitějších faktorů při nákupu.

 

Prvky designu musí návštěvníka zaujmout. Pomůžou vám tyto tipy: 

  • Používejte dostatečně velké obrázky. 
  • Zvolte kontrastní barvy. (Text nesmí splývat s pozadím.) 
  • Minimalizujte množství prvků. (Méně je často více a jedno CTA tlačítko odvede lepší práci než pět.) 
  • Vyberte dobře čitelný font. (Bezpatkové písmo se hlavně na menších obrazovkách čte lépe než patkové.) 
  • Zvažte zapojení pohyblivých prvků. (Co takhle gif nebo zajímavě řešený kurzor?) 
  • Buďte konzistentní a budujte brand. 
  • Tvořte takový design, který souzní s vaší cílovou skupinou.  

 

Web by měl mít také přehlednou strukturu. Co by mělo být jeho součástí? 

  • Rozcestník na úvodní stránce by měl nabídnou všechny kategorie produktů, na které se zákazník může detailněji podívat. 
  • Výpis produktů by měl umožňovat produkty filtrovat podle preferencí, jako je například cena, barva, materiál nebo dostupnost. 
  • Detaily produktů by měly zahrnovat produktový popisek, fotky produktu, technické parametry a cenu. 
  • Informace o tom, jak reklamovat a vrátit zboží
  • Část, ve které popíšete obchodní podmínky a podmínky ochrany osobních údajů

 

Internetový obchod by vám měl navrhnout profesionál, který se kromě designu vyzná také v UX, UI a dalších technických požadavcích, které usnadní uživatelský zážitek.  

 

5. Vytvořte konverzní košík 

Přehledný a hladký průchod košíkem je půlka úspěchu. Zákazníci musí v košíku vidět, co nakupují, kolik toho nakupují a za jakou cenu (včetně DPH a dopravy). Také by měli mít možnost produkty z košíku odstranit nebo změnit množství (pomocí tlačítek + a -). Zároveň uveďte, jestli je zboží skladem a lhůtu jeho dodání. Košík můžete využít i v případě, pokud chcete nabídnout další zboží pomocí cross-sellu nebo up-sellu. 

Tip: Přečtěte si článek Jak na cross-sell a up-sell

 

V košíku také nabídněte širokou škálu oblíbených platebních a dopravních možností, aby mohl návštěvník bez zaváhání nakoupit. Existují lidé, kteří se z principu vyhýbají konkrétnímu dopravci kvůli špatným zkušenostem a jen na tomto základě si zboží koupí jinde. Vyjděte jim vstříc. 

Další rada se týká průchodu košíkem. Nakupujícím dejte vědět, v kterém kroku se právě nacházejí a kolik jich ještě zbývá. Tlačítka, která směřují na další krok, by měla být výrazná, aby si jich zákazníci všimli. Naopak tlačítko zpět se snažte potlačit. Zákazníky také nenuťte, aby se kvůli nákupu registrovali – tato nutnost je od nákupu odrazuje. 

Posledním krokem je poslat potvrzovací e-mail, kde za objednávku poděkujete a shrnete, co si zákazník objednal a kam a kdy zásilku doručíte. V dalším e-mailu pošlete fakturu a případně odkaz na sledování zásilky. 

 

6. Zajistěte responzivitu webu 

Nákupy přes mobilní zařízení tvoří přes 50 % nákupů na internetu a toto číslo se postupně zvyšuje. S rostoucím využíváním telefonů k online nakupování musíte zajistit, aby byl design stránek přizpůsobený bezproblémovému nákupu bez ohledu na to, na jakém zařízení uživatel zrovna je.  

Tip: Přečtěte si 5 tipů, jak na responzivní web a 4 důvody, proč vám pomůže zabodovat v organickém vyhledávání. 

 

7. Mějte web přívětivý pro SEO 

Aby u vás lidé nakupovali, musí vás nejprve najít. Klíčem k tomu je mimo jiné optimalizace pro vyhledávače. Začleňte klíčová slova do názvů a popisů produktů a zvýšíte pravděpodobnost, že se váš web umístí ve výsledcích vyhledávání výše.  

Už jsme vám v minulosti vypsali 10 tipů, jak můžete pomocí SEO podpořit svůj e-shop

 

8. Vytvářejte užitečný blog s podporou SEO 

Psaní blogu je příležitost, jak generovat větší návštěvnost. Proto zvažte, zda nestojí za to vytvořit jako součást e-shopu i blog. Články, které obsahují klíčová slova a jsou plné užitečných informací pro uživatele, se pravděpodobně umístí vysoko ve výsledcích vyhledávání. Příspěvky na blogu, které se dobře umístí a povzbudí lidi k návštěvě vašeho e-shopu, jsou odrazovým můstkem k tomu, aby lidé navštívili vaše stránky s produkty a dokončili nákup

 

9. Zaujměte úžasnou stránkou „o nás“ 

Když návštěvník přijde na stánku „o nás“, znamená to, že se o vás zajímá a vy máte šanci ukázat mu, že vaše značka a produkt je to nejlepší. Pochlubte se referencemi, úspěchy, ukažte mu, co děláte a že vám na tom záleží. Nepromarněte příležitost, která vám může přinést zákazníka.  

Kontaktní údaje musí být jasné, snadno viditelné a nalezitelné. Když je hledáte na jakémkoliv webu, kam jako první zaměříte svou pozornost? Pravděpodobně je to v pravém rohu nahoře. Nevymýšlejte novinky a nechte návštěvníka, ať kontakty, telefony, e-maily a odkazy na sociální sítě snadno najde

 

10. Budujte důvěru pomocí recenzí 

Recenze a hodnocení produktů nesmírně zvyšují důvěryhodnost. Během online nakupování se nemohou nakupující setkat osobně nebo si produkt vyzkoušet, proto se spoléhají na zpětnou vazbu ostatních kupujících. Hodnocením přímo na stránkách ušetříte čas spotřebitelům a usnadníte jim hledání.  

Čím víc jich je, tím jsou přesvědčivější. Pokud chcete podpořit větší množství zpětné vazby, nebojte se poprosit po nákupu zákazníky, aby vám recenzi zanechali. Potřebují popostrčení, protože pravděpodobně už nebudou sami od sebe uvažovat o tom, aby vám věnovali čas, když mají doma produkt a vše je v pořádku. 

 

11. Mějte skvělou zákaznickou podporu 

Zákazníci potřebují vědět, že v případě potřeby budou mít po nákupu k dispozici podporu. Garance řešení problémů po nákupu a poradenství před nákupem může potenciální zákazníky proměnit na věrné a vracející se.  

Vyzkoušejte živý chat, mějte dostatečně viditelný telefon na infolinku, nabídněte lidem odpovědi na často kladené otázky a kontaktní formulář. Nemůžete mít zákaznickou podporu neustále k dispozici? Vyzkoušejte její outsourcing. Tím, že nabídnete podporu ve všech fázích nakupování, dokážete zvýšit konverze celého webu. 

 

12. Sledujte analytiku a vylepšujte 

Nemůžete zlepšovat své strategie, aniž byste sledovali svůj pokrok. Nejlepším způsobem, jak jej můžete sledovat, je využívat nástroje jako Google Analytics. Poskytne vám potřebné metriky, získáte dlouhodobý přehled o zapojení uživatelů a dokážete najít cesty, jak podpořit jejich nákupy.  

 

Chcete maximálně funkční a zákaznicky přívětivý e-shop? 

Vytvoříme vám moderní, kvalitní a efektivní webové stránky, přivedeme k vám zákazníky a provedeme je skrz e-shop až k cíli, který vytyčíte.  

 

 
 

Zlepšete svoji akvizici
ještě dnes

Napište nám a my se vám obratem ozveme.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení
4.9 hodnocení
Exkluzivní tipy jen pro vás
Přihlaste se k odběru newsletteru a získejte přístup k exkluzivním tipům a novinkám, které na blogu nenajdete.
  • Každou neděli vám pošleme tip z oblasti marketingu, podnikání nebo osobního rozvoje.
  • Každý druhý čtvrtek vás upozorníme na nejzajímavější články na blogu.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Byl jste úspěšně přihlášen k odběru
Gratulujeme, nyní odebíráte novinky z myTimi.
icon

Mohlo by vás zajímat

Všechny články >
Timi photo
Jan Skovajsa
CEO
zakladatel, CEO a zároveň jeden z investorů myTimi

Ozveme se vám do 24 hodin

Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení

Těšte se na výhody

fajfka
Víme, jak růst
fajfka
myTimi už využívá více než 9 679 zákazníků
fajfka
Platíte za výsledky a vždy dopředu víte kolik
fajfka
Na projekty nahlížíme z perspektivy majitele firmy