I když budete tvořit kvalitní obsah a budovat síť zpětných odkazů, nic z toho nebude dávat smysl, pokud neopravíte technický stav webu, tedy technické SEO. Přes veškerou vaši snahu vás totiž bude Google ignorovat. Na co se zaměřit?
• rychlost načítání stránek
• optimalizaci URL
• správné vyplnění metadat
• responzivitu
• interní prolinkování webu
• nastavení souborů robots.txt a sitemap.xml
• optimalizaci javascriptu
• eliminaci duplicitního obsahu
• Najdeme a opravíme nefunkční odkazy (broken links).
• Zkontrolujeme, jestli jsou správně nastavená přesměrování. Pokud ne, opravíme je.
• Odstraníme překážky v průchodnosti stránek.
• Najdeme duplicitní obsah.
Navrhneme konkrétní řešení, nebo za vás všechno rovnou opravíme a odstraníme.
Skvělé SEO se skládá ze 3 částí. Dobrý technický stav webu, kvalitní obsah a odkazový profil (seznam zpětných odkazů, které vedou na váš web) jsou podmínkou pro to, aby SEO fungovalo dobře a přivádělo poptávky.
Nejdřív ze všeho ale musíte mít perfektní web a ze zkušenosti víme, že oprava „jen“ technického SEO může výsledky zlepšit 2–3×. Pokud se tedy SEO nechcete kontinuálně věnovat, upravte aspoň technický stav, protože to je nutný základ.
SEO je zkratka z anglického výrazu „search engine optimization“ neboli optimalizace pro vyhledávače. Cílem SEO je zlepšit viditelnost webových stránek v organických výsledcích vyhledávání. O tom, co je SEO, jsme napsali i článek.
Technické SEO se zaměřuje na technické aspekty webu. Mezi hlavní oblasti patří rychlost načítání stránek, optimalizace URL, interní prolinkování, odstranění duplicitního obsahu a další faktory ovlivňující indexaci a výkon webu. Přečtěte si, jak technické SEO zlepšit.